Insemnari Irelevante

Timiditatea – un defect al oamenilor mari, tupeul – defectul oamenilor mici!

Un OM

leave a comment »

Crestinismul este pentru cele ale sufletului, nu pentru cele ale mintii – Constantin Noica

Ce e scris mai sus e doar una din perspective. Sint indeajuns de trecut prin viata incat sa fi invatat sa-mi formez propriile pareri, nu sa mi le insusesc pe ale altora fara sa am habar despre detalii ori fara sa judec cu proprii (doi) neuroni. Sint sceptic, traiesc intr-o tara cu oameni complexi. Atunci cand o discutie ajunge la slujitorii bisericii, exemplele auzite ori traite de cei din jurul meu nu mai contenesc: lasa ca stiu eu cum e cu preotii, lasa ca am auzit eu cati bani trebuie sa dai pentru nustiuce, lasa ca am vazut eu ce masina are preotul cutare, lasa ca stiu eu ce faceri are icsulescu… Si asa, usor-usor, ii imbracam pe toti – dar chiar pe toti – in aceleasi haine.

Dar cum viata e oleaca mai complexa decat oamenii din Romania, mi-a fost dat sa ajung la Giurgiu. De curand. Cu niscaiva treburi legate de o farmacie. Si iata cum, am ajuns sa intalnesc un OM. Pe numele sau Tudor Georgian, de profesie OM dupa cum spuneam. Fara nici o legatura cu farmacia. Intalnirea cu el a fost un fel de „freeze” de la cotidian. Intr-o lume in care telecomanda bate cartea la orice ora, goana dupa bani ucide orice minut in care ai putea sa observi ca frunzele si-au schimbat culoarea, suspiciunea ia locul oricarui zambet, intr-o astfel de lume am discutat cu cineva care vorbea cu insufletire, pasiune si dragoste despre ceea ce a facut. Si mai ales, despre ceea ce doreste sa faca. Ar fi nedrept sa intru in detalii caci acestea sint aici. Am ascultat, am cazut pe ganduri si am plecat. La scurta vreme am revenit in oras, cu treburile de terminat pentru aceeasi farmacie.

Si, evident, am ajuns sa-l intalnesc iar pe Tudor Georgian. Intr-un loc aparte: „Biserica Buna Vestire din Giurgiu a fost inceputa in 1863 de comunitatea greaca din oras, care a primit acordul domnitorului Alexandru Ioan Cuza si in care s-a slujit in limba greaca, cu unele intreruperi. Intre 1866 si 1867, biserica a fost pictata de Gheorghe Tattarescu, in ulei, procedeu revolutionar la acea vreme, iar printre ctitorii importanti s-au aflat Alexandru Ipsilante si Negroponte”. Dincolo de frumusetea locului, istorie si mostenire m-a cucerit din nou OMUL. Mai precis, bucuria pe care i-o citesti in ochi atunci cand vorbeste despre ce a reusit sa faca pentru si impreuna cu tinerii de acolo. Dupa ce am vorbit o vreme, ne-am despartit, fiecare plecand catre ce avea sa rezolve.

Catre finalul zilei, ne-am revazut in fata locatiei la care aveam treaba. Si atunci s-a intamplat ceva. Aproape toti cei care treceau pe langa Tudor Georgian il salutau cu mult drag, in special tinerii. Si ce sa vezi?! Acesta nu numai ca le raspundea, dar le raspundea pe nume. In special tinerilor. Iar acela a fost momentul in care am stiut ca vrea sa-i fiu alaturi in eforturile pe care le face pentru acea comunitate. Cu tot ce pot si tot ce stiu.

Ca urmare: de se intampla sa citesti cele de mai sus, de se intampla sa ma crezi, de se intampla sa fii acum in Bucuresti ori in alt oras dar ai copilarit in Giurgiu, as zice eu ca e mare motiv de mandrie ce face omul acesta in comunitatea de acolo. Iar de vei avea vreme sa scrii ori sa te implici in vreun fel, sint prin preajma 🙂

Written by Teiucul

Octombrie 26, 2012 la 00:58

Lasă un răspuns

