Insemnari Irelevante

Timiditatea – un defect al oamenilor mari, tupeul – defectul oamenilor mici!

MI, RE si LA

with 27 comments

Impreuna, un nume. Separat, o frantura de portativ. Alaturi, cheia sol. Magie? Facand astazi o excursie printre crestele versurilor copilariei, mi-am amintit de caietul de muzica. Remember?  De o culoare incerta pentru un discromat ca mine, de o forma dreptunghiulara perfecta si dintr-un carton mizerabil era primul candidat la titlul de cel mai neingrijit din ghiozdan. As, da’ de unde?! Il iubeam cu o sfintenie rara. Pesemne de groaza profesoarei.

Atat copilaria cat si adolescenta mi-a fost calauzita de muzica. Intr-un fel sau altul. Spre exemplu, am locuit usa in usa cu maestrul Ionel Budisteanu. Un OM. Mi-a fost dat sa ma intersectez cu inegalabilul domn Celibidache. La doua etaje mai intr-o parte, locuia Sanda Ladosi. Cu senor Mihai Constantinescu jucam tenis de picior. Apoi am crescut, ba chiar am si imbatranit. Muzica era langa mine zi de zi. La propriu. Pomenesc aci de Al di Meola, Edwin Marton, de Fat Boy Slim, de Tiesto, de Armin, de Ricardo Villalobos, Buena Vista si atatia altii. Mi se pare ca viata e searbada fara muzichie. Si cand eram pe cale sa o termin cu introspectia printre atatea soiuri de masuri, imi veni o idee.

Mi-am imaginat viata precum un imens caiet de muzica. Fiecare fila, o zi. Sau o luna. Sau un an. Ori un anotimp. O traire. Un sentiment. Un prieten. Un parinte. Orice. Oare cum ar suna? Zice la carte ca:

Muzica este arta de a combina sunetele, în aşa fel încât vor fi plăcute auzului; ea este împărţită în două părţi: 

I. Melodia este o combinaţie de sunete care prin înălţimea, durata şi succesiunea lor vor forma un cântec.

II. Armonia este o altă combinaţie de sunete care prin unirea lor spontană formează acorduri.

Zic si eu ca profanul ca ar fi genial ca viata sa curga strict de-a lungul acestor doua coordonate. S-o putea melodie fara armonie? Dar invers? Daca da, as alege armonia. Cred. Continui involburarea putinelor celule-mi cenusii si-mi inchipui o zi agitata, transcrisa intr-o fila. Dimineata ar incepe cu niscaiva acorduri line, lenese si mirosinde a camin. Cred ca unele din note ar latra usor apoi ar scheuna intinzandu-se. Intr-un usor crescendo, portativul incepe sa miroasa a cafea iar optimile si patrimile se inghesuie grabite la usa. Crescendo a devenit deja starea de facto. Abia in jurul pranzului apare timid un descrescendo. De fapt, dupa masa. Abia cand notele fug in susul paginii iti dai seama ca se apropie seara. Iar bucla, armonia ori melodia se inchide precum a inceput. Mirosind a camin. Indiferent unde esti.

Dincolo de elucubratia de chibit aflat pe bordura unei melodii ce vag aminteste de Micul Paris, imi permit luxul de a crede cu tarie in puterea muzicii. Iar a mai abitir dintre toate mi se pare ca izvoraste dintre coperte. Din litere. Din capitole. Din autori. Acum ascult Obsesia Caravaggio a lui Neil Griffiths.

Written by Teiucul

August 27, 2009 la 00:20

Publicat în Insemnari Elucubrante

27 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. fain

    danutchidon

    August 27, 2009 at 00:22

  2. Servus si bine ai venit! Nu in ultimul rand, multam! 🙂

    teiucul

    August 27, 2009 at 00:26

  3. N-ai stiut tu cine canta coloana sonora de la Clona…ntz ntz.. Mihai Constantinescu nu o murmura in zilele de joi? 😀

    crocoditza

    August 27, 2009 at 01:43

  4. La naiba… ce descriere!
    Numa’ tu esti de vina daca vecinii vor face scandal ca ma apuca-cantatul la ora asta 😆
    Felicitari, maestre, de descriere. Absolut muzicala!

    metalshrine

    August 27, 2009 at 05:10

  5. neatza … ce inceput de zi senina  … instant m-am gandit la un film exceptional, sigur il stii … the legend of 1900 … o poveste de viata, arta, iubire, muzica, nemurire … e superb…el canta pentru fiecare om intalnit o melodie, cu fiecare idee, sentiment, clipa, se mai adauga o nota … o zi frumoasa iti doresc!

    wanderlust

    August 27, 2009 at 08:19

  6. Metalice, sa traiesti! Si multam!

    Wanderlust, ma bucur ca ti-am inseninat dimineata 🙂

    teiucul

    August 27, 2009 at 10:53

  7. Ginduri de artist, vorbe de artist. Din nou o zi cu mult soare pe aici.

    ps. salutari lui Hebe 😆

    Asterix

    August 27, 2009 at 11:46

  8. vaaaai, ce draguuuut !!!!
    cine a scris asta? 😛

    pisica turbata

    August 27, 2009 at 11:53

  9. Pisico, ce diplomata esti! Uite, eu m-am gindit sa incurajez omu’ ca poate vreodata ii iese si lui un text coerent. 😆

    Asterix

    August 27, 2009 at 11:57

  10. teiucule,ce frumos le zici!
    Da` totusi…ce fumezi? 😀

    Monique

    August 27, 2009 at 12:02

  11. Mda, se pare ca am inceput s-o ard romantic. Trebe sa-mi revin, ce dreaq =))))))))))

    LE – Mai m-am gandit, vorba vacii. Maine scriu cu injuraturi barbatesti 😆

    teiucul

    August 27, 2009 at 12:32

  12. Wow, that’s so cuuute. 😆 😛

    Tare fain scris. 😉

    KingSnake

    August 27, 2009 at 13:46

  13. Foarte frumos. Mai vrem scrieri din astea la sentiment.

    P.S. Pana acum ai scris cu injuraturi femeiesti? 😉

    Jasmin

    August 27, 2009 at 13:47

  14. da, sarpe :))

    aawww ..isn’t that cute? …but is wrooooong!!!!

    (2 stupid doggs, 1 stupid cat :)) )

    pisica turbata

    August 27, 2009 at 13:59

  15. 1 stupid cat ca nu stie sa tasteze „dogs” :)))

    pisica turbata

    August 27, 2009 at 14:00

  16. teiucule,de ce faci discriminare? 😛
    Baga si d`ale femeilor.

    Monique

    August 27, 2009 at 14:03

  17. ‘neata ! Io zic ca te-a atins la corazon clona aia sau cum il chema pe nenea care o canta ( ? ) si te-ai sensibilizat. De-aia s-a luat si baba aia de tine, a rezonat cu latura ta artistica.

    ( Dar mai incearca, e fain scris 🙂 )

    Joaninha

    August 27, 2009 at 14:11

  18. Te salutăm,maestre!
    Minunat scris.

    lori

    August 27, 2009 at 14:44

  19. Nu cumva tu ai uitat userul logat ? 😈

    KingSnake

    August 27, 2009 at 15:06

  20. Io?

    teiucul

    August 27, 2009 at 15:10

  21. Da, ma gandeam ca Hebe „o arde romantic” pe aici pe blog. 😆

    KingSnake

    August 27, 2009 at 15:54

  22. =)))))))))))))))))))))))))))))))))

    Hebe sint sigur ca nu ca e-n epoca hamhaista. Da’ poate o fi trecut mama pe la laptop, ea asa s-a nascut 😆

    teiucul

    August 27, 2009 at 16:02

  23. Ce invidie pe oamenii astia, Teiucule! Te-au prins in pasa romantica si lovesc… ntz ntz! 😆

    Afirm cu tarie ca muzica e viata mea, ca zilele mi-ar fi tare triste daca n-ar exista muzica si eu traiesc, simt, respir, visez, iubesc, plang, rad… pe muzica… cea mai cea dintre arte! 🙂

    Ada

    August 27, 2009 at 16:05

  24. Stim Ada… pe principiul: tot playlist-ul 😉

    BlueAngel

    August 27, 2009 at 23:10

  25. Superb.. postul tau m-a facut sa dau play la una din piesele mele preferate : Moonlight Sonata si concomitent cu ce ai scris tu mai sus a fost sfarsitul perfect de a incheia ziua. ( deh marmotele se pun la somn mai tarziu, au de invelit muulta ciocolata )

    p.s. poti sa mai incerci sa scrii asa, stii tu vorba aia incercarea moarte nu are 😛

    Marmotica

    August 28, 2009 at 00:19

  26. M-ai strigat? prezent! 🙂

    mirela64

    August 29, 2009 at 08:11

  27. ai scris frumos,nu-i lasa sa te conturbe! invidia asta :)))

    aA

    August 29, 2009 at 13:57


Lasă un răspuns

