Insemnari Irelevante

Timiditatea – un defect al oamenilor mari, tupeul – defectul oamenilor mici!

Gradi

with 29 comments

Doua bete-nfipte-n cur/aparat de mers pe drum. Asa ma alintau netrebnicii de colegi de grupa. Heheheheee, stai asa ca eu de gradinita vorbesc. Am prestat cu saculetul inca de la grupa mica. Deh, ce sa-i faci, am fost alintatul familiei. Decat sa-mi duca grija, au decis ei ca e mai bine sa-mi duca dorul. Si asa au inceput sa se bucure doamnele de la gradi, cum s-ar spune astazi.

In plus, acasa o aveau pe cap pe sor-mea. Ma rog, e un fel de-a spune. Caci ea presta in salile de antrenament inca de cand au luat-o de la sanul matern. Ea nu avea nevoie de socializare, ii ajungeau cele doua antrenoare, pianista si colegele de la sol. Asa ca mi-au facut frumos bagajelul si mi-au indreptat pasii catre o lume noua. In grupa mica si mijlocie, m-am copt. Am stat la fezandat cum s-ar spune. Aduceam diapozitive, citeam, recitam, cantam sau ii invatam pe copilasi despre basme. Se pare ca de atunci aveam inclinatii catre training. Usor-usor, imi facusem foarte multi prieteni si prietene.

Ba unul mi-a spart si capul de cat de mult ma iubea. Aluia stiu sigur ca i-am scos un dinte. Intr-o buna zi, printesa a decis ca ar vrea si ea la gradintita. Doar avea un frate mai mare, deci teoretic ar fi trebuit sa se simta in siguranta. Si a venit pitica. Copil cumintel, educat si extrem de ordonat. Atata disciplina nu avea tot neamul nostru. Tin minte ca purta ochelari. In secunda doi, ala de-mi sparsese capul, o striga aragaz cu patru ochi. Asa ceva nu se putea. L-am luat la suturi pe ala. A fost o bataie de cartier, prin toalete, prin cabinetul medical si sfarsita in bucatarie. Finalul a fost apoteotic. M-a cam batut…

A venit seara. Odata cu ea si mama. Educatoarea a facut greseala fatidica de a-i spune ca mancasem bataie, eu nu aveam de gand. Mamicuta mea nu m-a slabit toata seara. M-a chinuit in fel si chip, razand de mine ca-s pampalau, ca m-a batut cel mai prost copil din gradinita, ca o sa raman atarnat de fusta ei toata viata. Gandurile criminale nu mi-au dat pace toata noaptea. Am facut cearsaful funie sub mine. Am plecat la lupta cu dintii stransi. Si a venit iar seara. Si iar mama. Educatoarea era vanata:

– Doamna, ce i-ati spus lui sburlica, aseara?

– Nimic, de ce? De fapt am ras de el ca a luat bataie! De ce ma intrebati?

– Pai azi mi-a tumefiat toti copilasii cuminti. Da’ pe aia de nu se misca din scaun, doamna. I-a luat la rand…

Zilele trecute, ma opreste unul pe strada la mama in cartier:

– Salut!

– Salut!

– Mai tii minte ce bataie mi-ai dat la gradinita?

– Ha? 😯

Bai nene, ce memorie sa ai sa tii minte asa ceva? Mai ales ca asta se intampla mult in secolul trecut…

Written by Teiucul

August 3, 2009 la 12:46

Publicat în Insemnari Ironice

29 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. neata 🙂

    deci…inseamna ca nu te’ai schimbat prea mult, ba chiar deloc, de cel care erai la „gradi”. din moment ce te’a recunoscut ala pe strada. 😆

    cum erai abonat la gradi: zilnic sau saptamanal? fusesi si la cresa?
    la cresa, am invatat eu ca nu conteaza cat de tare esti de cap, coltu’ mesei intotdeauna invinge.

    Sangerica

    August 3, 2009 at 12:52

  2. Hai sa traiesti!

    In una din seri, vine mama cu o poza celebra prin cartier: aia facuta pe paturica, in nudul gol. Si-mi zice matern, as putea spune:

    – Uite mama, cat te-ai schimbat! Doar ochisorii si puta au ramas la fel! 😆

    Deci, cred ca nu ai dreptate. Io banui ca ala ma pandea demult pe dupa perdea. M-a urmarit crescand…

    teiucul

    August 3, 2009 at 12:56

  3. In 1980 am luat un sut in cur. In septembrie 1985 l-am reintilnit pe tipul cu spitul. L-am vazut de departe, am aflat si unde sta. La etajul 1. Nu i-am facut nimic fizic, numai ca pe 27 decembrie i-am spart geamurile la dormitor. Pe 28 si le-a pus. Pe 29 a fost rindul meu. Zdrang geamurile. Pe 30 si le-a pus. Puteam sa-l las asa pe 31? Bineinteles ca nu. Abia ma invatasem 😀 Pe 3 ianuarie a reusit sa gaseasca deschis la geamgiu. Si era un ger mama mamaaaaa…

    Asterix

    August 3, 2009 at 13:46

  4. Cardinale, 5 ani inteleg. Da’ 105 ani nu pricep 😆

    teiucul

    August 3, 2009 at 13:52

  5. Ha! povesti baietesti? Bun asa.
    Bre, eu imi amintesc lucruri inca de cand nu puteam a ma exprima prin viu-grai. Deci se poate 😆

    metalshrine

    August 3, 2009 at 16:14

  6. Aha, deci tu erai 😆

    teiucul

    August 3, 2009 at 16:50

  7. 😆

    metalshrine

    August 3, 2009 at 17:26

  8. Tin minte cat uram camasa aia portocalie si fustita albastra 🙂
    Si ca ma mai fugarea un coleg si zicea ca-s gagica lui… aaaaa, si ca intr-o zi plecasera toti copiii si pe mine nu mai veneau sa ma ia… ajung atatea amintiri de la gradi 🙂

    crocoditza

    August 3, 2009 at 18:53

  9. ‘Naziua.
    Teicule, esti de nota 20.Ma inclin. O mare plecaciune.
    Eu zic sa fii multumit ca nu a cerut telefonul mamei tale, sa te pirasca la ea.

    Eu

    August 3, 2009 at 18:56

  10. Mey, pentru asta trebuie sa fim „recunoscatori” regimului.
    Asa eram crescuti, musai! Sa nu faci, sa nu zici!
    Si cand scapai … sa se tina!

    ‘na seara!

    VV

    August 3, 2009 at 19:32

  11. ‘Na sara! Al dracului si regimul ala. Da’ ala de acasa era mai abitir 😆

    teiucul

    August 3, 2009 at 19:51

  12. Hai bre, cum sa nu tina minte daca a luat „omor competent”.
    Radeti voi, dar eu am reintalnit acum 3 ani un amic din copilarie, om la 30 si ceva de ani, ofiter de politie, 2 facultati alea-alea (adica, nu vreun papa lapte!) si cum m-a vazut ce-mi zice: iti mai amintesti, mah, cum ma bateai?!! Io, care la momentul asta nu prea-i ajung pana la umar, impresionata si de mustata lui neagra si stufoasa, care-i da un aer fioros, ma dau lovita si zic: ei, as! Faceam io asa ceva?!! (si-mi flutur genele cu nevinovatie). Dar omu’ nu se lasa. Isi salta pantalonul si-mi prezinta tibia dreapta.(Dovada irefutabila ca acolo’l atingeam cel mai des si aprig) Cu vagi deformari. „Uite, zice, iti luase tac’tu niste bocanci dati dracu’, cu talpile late si tari si numa’ aici dadeai cu ei (si-as minti sa zic ca nu avea dreptate). „Si ti i-a luat cu 2 nr mai mari, ca stiu ca i-ai purtat fo’ 3 sezoane. Nu mi-au trecut vanataile 3 ani si mi-ai lasat si semne!”
    „Pai daca erai recalcitrant!”
    Adevarul e ca indata ce comenta si-o lua „la oase”. Adica la tibie.
    Asa ca…pe unii ne tine toata viata o amintire d’asta! 😀

    IndigoBird

    August 3, 2009 at 20:41

  13. 😆 Ma uit la tibie si ma intreb… Ma uit in oglinda si-mi trece… Nu am mustata 😆

    teiucul

    August 3, 2009 at 20:57

  14. Bună seara!
    Bănuiam eu că te’o’nscris digrabă la grădi să mai scape oleacă di tini
    😆
    ,,….cât îs de căpos şi cât de greu îmi pilesc colţii” …..îţi dai degrabă sama cam ce făceai la supărare.

    lori

    August 3, 2009 at 21:06

  15. Norocul tau, bre Sburlea, ca se pare ca e o legatura biunivoca intre mustata si guguloaie pe tibie. 😀
    Sara buna, boieri dvs!

    IndigoBird

    August 3, 2009 at 21:08

  16. Sara bună,Indigo! 🙂

    lori

    August 3, 2009 at 21:24

  17. Na seara!
    Mie imi place de mamicuta ta…cum te incuraja ea…parca ma vad pe mine,zici ca-s fica-sa,zau 😆
    Salut-o din partea mea! 🙂

    Monique

    August 3, 2009 at 22:14

  18. fiica-sa*

    Monique

    August 3, 2009 at 22:16

  19. Seara Buna
    Bine ca am facut gradinita la tara!Si in toate grupele(mica,mijlocie,mare)eram cu totii cam 12 copii,de mine nu se atingea numeni,de… eram de la”oras”.
    Dupa cum scrieti pe aci,ma bucur ca nu am fost cu voi la gradinita cred ca luam bataie zilnic!

    Mihaela

    August 3, 2009 at 22:35

  20. seara buna
    da ,ai cuminte raaauuuu de tot 🙂
    da faza cu stat-ul la usa la wc ,si nu lasai fetele sa intre ,as faca pisu ,nu zici nimic ?
    si radeai pe urma ,ca sint pisarcoase :))

    greg

    August 3, 2009 at 23:38

  21. mi’amintesc de rivalitatea fete-băieţi,de felul în care nu conteneam a ne contrazice,de certurile iscate,finalizate cu bătaie în toată regula….
    Nu eram o voinică,vulnerabilă şi datorită codiţelor lungi,însă făceam galerie cu brio 🙂
    Susţineam cauza feminină până răguşeam .

    lori

    August 3, 2009 at 23:50

  22. Ia şi’un leat d’al meu de grădi!
    Salutare ,prietene Greg! 🙂

    lori

    August 3, 2009 at 23:58

  23. buna seara Lori 😉

    greg

    August 4, 2009 at 00:01

  24. haha, ce frumos 😆
    i-ai batut, sa te tina minte si peste ani! 😀

    Mada

    August 4, 2009 at 00:30

  25. Ce bine de mine ca n-am fost la Gradi 😀 .

    Ele

    August 4, 2009 at 01:49

  26. hi hi… io am fost la mama la grupa asa ca nu se lua nimeni de mine, iar eu eram destul de cuminte 🙂

    frate-miu in schimb, la aceeasi grupa, dar 13 ani mai tarziu, isi lua leagane in cap, spargea ochelarii copiilor si multe altele…cuminte si el 🙂

    pisica turbata

    August 4, 2009 at 10:45

  27. Neaţa sburlescule!!
    Al mai vesel şi’a prăpădit una bucată tricou roz!!eu acu’ aflai şi’ţi
    dau de ştire…..eu bănui un’e’i tricou….da nu zic la nimeni.
    Scoţi tu cumva cămeşa 😀

    lori

    August 4, 2009 at 11:56

  28. Eu mi-amintesc ca de la gradinita fugeam mai des decat reuseau sa ma duca. E drept ca stateam la 100 de metri cel mult, si la casa, deci nu era greu sa sar gardul in curte, nu conta ca nu aveam cheia de la casa. Si de o singura bataie imi amintesc, pe cand eram in curtea gradinitei, la joaca, da nu mai stiu cine a incasat-o. Urme nu am si nici nu ma recunoaste nimeni pe strada dupa episodul ala. Zi buna tuturor!

    dorin

    August 4, 2009 at 12:44

  29. Neata! Cei care va stiti cu Moeciu, aveti mail 😉

    teiucul

    August 4, 2009 at 13:21


Lasă un răspuns

