Insemnari Irelevante

Timiditatea – un defect al oamenilor mari, tupeul – defectul oamenilor mici!

Extrospectia in Introspectie

with 8 comments

Motto: Do or do not! There is no try!

Cine e de vina pentru ce ni se intampla zi de zi, daca nu noi insine? Cine ne traieste viata, daca nu noi? Cui cerem socoteala pentru greselile facute, daca nu noua?

In ultima vreme, ma surprind de multe ori analizandu-ma. In gand. Sau de fata cu altii. Seara, reiau mental toata discutia. Si ma surprind in pozitia celui care detine adevarul absolut: x e de vina, y a facut, z a dres. Ei bine, nu-i asa! Eu am decis ca nu-i asa. Ci ca am nevoie de mai multa obiectivitate cand ma iau la puricat. Apoi, ma duc in extrema ailalta. Dar de ce? Pentru cata vreme ma voi mai ascunde in spatele vorbei ca are Cel de sus grija de toate? Cata vreme va mai trebui sa platesc pentru bunul meu simt sau pentru omenia dovedita neconditionat si neincetat? Ce, eu nu-i pot face sa plateasca pe cei care mi-au gresit? Dar satisfactia, unde e? As mai putea sa ma privesc si sa cred ca-s un om bun? Cum as spune? Stii, eu sint painea lui Dzeu dar odata m-am razbunat pe cineva! Hmmmmm. Nu prea merge.

Si, inca o data, e o chestiune ce tine strict de o alegere personala. Ok, dar stiu ce aleg? Cunosc toate detaliile? Aleg corect, in cunostinta de cauza? Dar cine imi spune ca e bine ce am facut daca nu eu insumi? Mai e o vorba: decat sa-mi para rau, mai bine sa-mi fie rau. Acum nu stiu daca se refera strict la un dezmat culinar sau asa, in general. Stiu doar ca exista. Apoi, mai exista cei care te judeca. Teoretic, aia e parerea ce ar trebui sa conteze, nu cea despre sine. Insa, si aici mai apare un dar: conteaza? Cine are dreptul sa ma judece? Sau sa stie totul despre mine? In principiu, mai nimeni.

Ce e aici, intre randurile astea? Habar nu am! Un amestec de ganduri si atat! Nu e o povestire, nu e o lectie, nu e o povata. Sint doar franturi de stari. De fapt, e autocritica. De fapt, is necajit pe mine. De fapt, am decis ca de azi inainte sa am constiinta propriilor succesuri sau esecuri, dupa cum ar spune o ilustra anonima. In fond, cred ca am reusit sa fac un pas enorm pentru mine. Si anume, sa accept propria-mi prostie. Care incepe sa dea semne de viata in momentul in care consideri ca le stii si le-ai vazut pe toate. Iar primul semn de inteligenta, pare-se ca se manifesta in momentul in care iti dai seama ca esti prost. Care prostie, e si ea de mai multe feluri. Singurul lucru de care imi pare rau e ca nu doare. Sau, cum ar fi daca ar durea indolenta, tupel si nesimtirea? Toate la un loc, cumulate intr-o singura durere. Cred ca ar fi diabolic.

Dragos scrie astazi despre o Aripa de Inger. Iar Dragos e un pretin tare drag si in care am mare incredere. Cu atat mai mult cu cat stiu ce am vazut in ochii lui cand scria. Sau cand discutam impreuna cu persoana care ne-a povestit de fetita.

Dincolo de toti si toate, ramanem noi insine. Ca un intreg, traind bucuria de a ne avea jumatatea alaturi sau cautand-o inca. Totul e sa gandim pozitiv, vorba unui alt om drag. Cum ar spune poetul, azi e doar prima zi dintr-o viata noua.

Written by Teiucul

Iulie 20, 2009 la 14:52

Publicat în Insemnari Elucubrante

8 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. primaaaaaaaaaaaaaaaaaaa 🙂

    crocoditza

    Iulie 20, 2009 at 19:38

  2. 🙂

    teiucul

    Iulie 20, 2009 at 19:40

  3. ooof… si eram cat de cat voioasa… pana sa citesc
    ochii aia m-au tulburat toata ziua…

    crocoditza

    Iulie 20, 2009 at 19:41

  4. Stii, iar sunt determinata, vreau sa fac bine, sa schimb eu lumea … din pacate, tot ne mai pierdem pe drum din entuziasm, desi poate ii putem da sansa la viata, sa facem o campanie continua
    Daca ati vorbit cu cineva din familie, poate rezolva sa rezerve un nr d-ala de sms cu 2 euro, 5 euro, 10 euro … unii sunt mai comozi, ar fi mai usor asa decat cu banca.

    crocoditza

    Iulie 20, 2009 at 19:45

  5. a treia!
    Bună seara!

    Lori

    Iulie 20, 2009 at 19:45

  6. bine zis,crocobauro….

    Lori

    Iulie 20, 2009 at 19:49

  7. Servus, Lori!

    teiucul

    Iulie 20, 2009 at 20:02

  8. It’s the first day of the rest of your life… 🙂

    Ada

    Iulie 21, 2009 at 10:04


Lasă un răspuns

