Insemnari Irelevante

Timiditatea – un defect al oamenilor mari, tupeul – defectul oamenilor mici!

SC – Elucubratiile unui cetatean

with 44 comments

Teaserul e aici. De aceea:

Daca esti vesel, te rog sa nu citesti! Daca vrei sa razi, te rog nu citi! Daca te gandesti la vacanta, te rog nu citi! Daca iti imaginezi ca-s doar un alt nebun, ai dreptate! Te rog nu citi! Daca dupa primele randuri te vei gandi ca nu se va schimba nimic, niciodata, te rog nu citi!  Daca esti sceptic(a), te rog nu citi! Daca ti-ai ucis visele, te rog nu citi! Daca altii ti-au ucis idealurile, te rog nu citi! Daca ai ajuns pana aici, iti multumesc deja pentru minutele acordate!

Vrei ca vocea ta sa fie auzita. Sa conteze. Ca vocea ta sa conteze, trebuie sa spui ceva. Ca sa spui ceva, trebuie sa fii cineva. Esti cineva! Esti cineva daca ai facut ceva. Ceva care sa conteze pentru cei din jurul tau. Ai facut ceva care sa conteze daca atunci cand deschizi gura sa spui ceva, in jurul tau ceilalti tac. Doar ca sa te asculte. Pentru ca stii sa dai greutate vorbelor tale. Si pentru ca vorbesti putin. Dar faci multe.

Mai stii ca educatia nu se face in fata televizorului. Sau lecturand presa de scandal. Ci in salile de teatru. Sau de opera. Sau de concerte. Sau citind. Sau purtand o conversatie. Sau invatand bunele maniere. Sau invatand sa ai radare. Sau invatand sa visezi. Sau invatand sa ai modele.

Dar stii cum arata o biblioteca pe dinauntru? Stii ca exista meseria de bibliotecar? Stii ce inseamna aia mitul androginului? Sau cine e Zamfir? Sau cine a fost Brancusi? De Coanda ai auzit? Dar de Vuia? De Vlaicu? De Maiorescu? De Titulescu? De Bratieni? De Radu Sapca? Stii ca tot ceea ce vezi zi de zi, poarta numele de produse media? Care nu au nici un fond? Care sint numai o forma inventata doar pentru a vinde? Ai auzit vreodata de rolul mass media? Nu, nu e scuza aia patetica: dam asta pentru ca asa cere publicul! Rolul mass media este acela de formator de opinie. Nu de a indeplini rolul de manipulare in masa. Ori de indobitocire.

Ai auzit vreodata de separatia puterilor in stat? Stii care e rolul Parlamentului? Ai citit vreodata Constitutia? Stii ce forma de guvernamant are Romania? Ti-a spus cineva, vreodata, de drepturile fundamentale? De ONU stii? Dar de Declaratia Drepturilor Omului? Sint sigur ca ai auzit ca x sau y a fost securist sau a colaborat cu securitatea. Dar ti-a spus cineva de ce acest lucru e de rau? Daca nu, uite aici o mica parte. Sau, sa-ti mai spun despre agonia unei familii al carei cap a fost trimis la canal doar pentru ca un infect a scris trei randuri despre el? Trei randuri in care mentiona ca acel tata unelteste impotriva partidului? In preajma zilei de 15 iunie, auzi iar de mineriade. Se poate sa fi fost prea mic(a) pe atunci. Sau doar sa fi uitat! Eu spun doar ca asa ceva nu se uita. Pentru ca ala de le-a condus urcat pe camioane, vrea acum sa candideze!

Si stii de ce? Pentru ca aici, in tara asta, exista orice. Mai putin societate civila. Mai putin dorinta mea de a iesi la vot. Pentru ca nu am CE ori PE CINE sa aleg. Pentru ca nu am o societate civila din care sa se ridice lideri. Oameni care sa fi aratat deja ca le pasa de cei din jur. Ca au un ideal. Ca sint nebuni. Ca sint golani. Altfel, ma voi alatura iar celor 80 de procente care-si exprima mut, revolta. Si care-i lasa pe ceilalti 20% sa fie manipulati. Scriind, mi-am amintit de legea lui Pareto: 20% din cauze produc 80% din efecte. QED as zice. Dar nu mai vreau! Gata! M-am saturat sa fiu spectator. De fapt, sint extrem de elegant. Mi-a ajuns sa fiu privit ca o vita intr-un staul. Si sa exist in statistici doar ca altii sa stie cate taxe o sa am eu de platit, fara a beneficia macar de 1 leu. Ca altii sa cheltuie 75.000 Euro pentru un podet de lemn.

Deci, ma voi activa! Pentru ca nu vreau sa ridic din umeri atunci cand al meu copil ma va intreba de ce nu am facut nimic!?

Written by Teiucul

Iunie 23, 2009 la 22:39

Publicat în Insemnari Elucubrante

44 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Buna dimineata !
    Cum ? Cand ? Unde ?

    KingSnake

    Iunie 23, 2009 at 23:48

  2. Din nou felicitari!!!

    PSD-Hrebe, Bombonel, Prostanacul, Zimbaretul, deci nu PDL-Boc, Videanu, Ridti, Eba, deci nu
    PNL-Pacurar, nepoata cu votul, Adomnitei, Fenechiu, deci nu
    UDMR-deci nu
    PRM-deci nu
    PNG-deci nu
    PUR-Voiculescu, Piedone, deci nu
    PNT-sediul este frumos.

    Deci unde??? UNDE? Toti sint o apa si-un pamint.

    Sa zicem ca ne inscriem o suta de persoane in oricare din partidele astea si o luam usurel ca sa ajungem in virf pentru a schimba ceva. Se poate penetra zidul pe care-l fac cei vechi?

    Cred cu tarie ca este loc pentru un nou partid. Un partid format din tineri, din oameni care vor cu adevarat sa faca ceva.
    Cele 80 de procente care-si exprima mut, revolta sigur vor sa zica ceva.
    Orice drum incepe cu un pas.

    Asterix

    Iunie 24, 2009 at 07:29

  3. Buna dimineata!
    Bun articol!
    M-am activat cititindu-l. Activi suntem. Zi tu ce sa facem? Eu la vot nu m-am dus pentru ca nici macar un singur personaj nu m-a facut sa cred ca merita efortul sa fac acest efort pentru el.
    Ne facem un partid? Hai, ca agentie de publcitate avem, conducator de campanie avem, eu zic ca avem sanse 🙂
    Cum sa se cheme partidul?

    crocoditza

    Iunie 24, 2009 at 09:25

  4. Buna dimineata! 🙂

    Croco, eu cred ca efortul de a merge la vot il facem – in primul rand – pentru noi. Dar, este intr-adevar o problema: anume aceea ca nu ai pe cine alege. Raman la parerea ca avand o societate civila puternica, se vor naste si oameni care vor avea ceva de spus. Oameni care viseaza, oameni care au idealuri, oameni care sa fi facut ceva pentru comunitatile in care traiesc. Nu demagogi!

    Partidul celor 80% se va numi! 😉

    teiucul

    Iunie 24, 2009 at 09:52

  5. Eu ma bag 🙂

    crocoditza

    Iunie 24, 2009 at 10:06

  6. Neatza! Cum am spus si la postul anterior despre SC, „daca vrei sa candidezi, eu te votez”. Si nu-mi iau vorba inapoi.
    PS: Sper ca in cazul tau activat nu-i egal cu inregimentat.

    dorin

    Iunie 24, 2009 at 10:12

  7. Votat! 😉

    Rhiannon

    Iunie 24, 2009 at 10:13

  8. Teiucul, din prima banca, sa-ti zic un secret: prima impresie despre tine a fost una super super, dar am completat-o cu …. „cum stateam noi toti in jurul lui si il ascultam si il vedeam ca vrea sa se implice si sa schimbe ceva, crede in ceea ce spune si ma facea si pe mine sa cred si sa vreau sa mai misc un deget pentru tara asta”
    Asa ca… mergi la sigur! 😀

    crocoditza

    Iunie 24, 2009 at 10:17

  9. Rhia, ma bucur sa te revad 🙂

    Nu-mi place munca de Sisif. Nu-mi place sa intru cu mopul intr-o casa in care au stat turme de nevertebrate si au umplut-o de mizerie. Prefer sa construiesc una noua. De doua palme chiar. Dar sa stiu ca e curata. Nu-mi place sa conjug verbul „a face” la viitor. Il prefer la perfect compus.

    Croco, multam’! Macar pot incerca.

    teiucul

    Iunie 24, 2009 at 10:26

  10. Hei, am fost tot timpul pe aici, chiar daca n-am dat semne de viata din motive….obiective. 🙂

    PS. vezi ca ti-am trimis o invitatie pe LinkedIn

    Rhiannon

    Iunie 24, 2009 at 10:34

  11. Mda… mi-ai luat-o inainte. 🙂

    Rhiannon

    Iunie 24, 2009 at 10:35

  12. la cum evolueaza tara asta…am ajuns sa cred ca doar tepes ne mai scoate din rahat….

    monoloage

    Iunie 24, 2009 at 10:40

  13. Dragos, permite-mi sa te prezint: Tepes Sofocle 😉

    teiucul

    Iunie 24, 2009 at 10:51

  14. Fa-mi si mie o legitimatie in partidul celor 80%,teiucule.Daca mai e loc si pt o ratacita ca mine,bineinteles 😉

    Monique

    Iunie 24, 2009 at 10:58

  15. da..o combinatie intre cei doi….presimt insa ca vor fi multe paduri de tepi…
    aseara m-am chiorat la Mars Attacks…din lipsa de altceva…faza in care martienii dizolva intreg congresul, m-a facut sa ma rog sa existe asa ceva..numai sa vina la parlament, guvern si presedintie… :D… deja ma gandesc la o continuare reala: MASS ATTTACKS!

    monoloage

    Iunie 24, 2009 at 11:09

  16. pS: maine iar e karaoke… la blabla…v-astept..;)

    monoloage

    Iunie 24, 2009 at 11:10

  17. Teiucule,
    Asta inseamna munca multa. Si cafele mari si tari. Oricind si la orice ora ma ai la bucatarie.

    Asterix

    Iunie 24, 2009 at 11:10

  18. Monique, oricand 😉

    teiucul

    Iunie 24, 2009 at 11:10

  19. Asterix, multam’! Stiam ca pot conta pe tine 😉 Ca sa fiu sincer, sint absolut convins ca pot conta pe orice om care nu si-a ucis visele

    teiucul

    Iunie 24, 2009 at 11:35

  20. Dragos, facem de-un karaoke Pareto 😆 Si asa vom ajunge sa ne intalnim in case conspirative 😆

    teiucul

    Iunie 24, 2009 at 11:37

  21. ce ne canti,teiucule? 🙂

    Monique

    Iunie 24, 2009 at 11:44

  22. platforma program…cred.. :))

    monoloage

    Iunie 24, 2009 at 11:47

  23. eu cu_cantatu` nu le am,asa ca ma var cu Asterixu` la bucatarie…el cu cafiaua,eu cu papa.Mai un sandvis,mai o maslina…

    Monique

    Iunie 24, 2009 at 11:53

  24. Monique, faci si o praji? 🙂

    crocoditza

    Iunie 24, 2009 at 11:57

  25. la cererea membrilor de partid,facem si un tiramisu…daca sefu` ne da voie,bineinteles 🙂

    Monique

    Iunie 24, 2009 at 12:13

  26. Buna dimineata !
    Am un fix, deci revin:

    Cum ? Cand ? Unde ?

    KingSnake

    Iunie 24, 2009 at 13:04

  27. Serpent, am vazut fixul tau si il apreciez foarte tare. Dar ma simt nevoit a repeta: prefer sa folosesc verbul „a face” la perfectul compus. Deci, soon 😉

    Nu in ultimul rand, bine ai revenit marule! 🙂

    teiucul

    Iunie 24, 2009 at 13:19

  28. Ok, atunci am rabdare 😉

    KingSnake

    Iunie 24, 2009 at 13:27

  29. KS: Cum? cu microfonul…
    Cand: maine, ora 21
    UNDe: bla bla…:P

    PS: nu puteam sa ma abtin..:P

    monoloage

    Iunie 24, 2009 at 13:43

  30. Sefa Monique, sa fie belsug zic. Sa fie tiramisu si cioco 😆

    teiucul

    Iunie 24, 2009 at 14:25

  31. sa fie dezmat culinar,zic! 😀

    Monique

    Iunie 24, 2009 at 14:48

  32. Cea mai sigura cale de a reusi in politica este sa gasesti o masa de oameni care habar n-au incotro merg si sa te pui in fruntea lor. A spus-o Murphy

    Lasind gluma la o parte, este laudabila initiativa ta, totul e sa iti formezi si o echipa. Nimeni nu reuseste de unul singur iar politica nu e facuta pentru lupi singuratici. Daca tot s-a rasculat liderul din tine, da-i inainte!

    Miorlaupufos

    Iunie 24, 2009 at 15:44

  33. Cinic rau Murphy asta. De fapt, machiavelic in felul lui.

    Cat despre discutia despre echipa, e una care imi place cu adevarat. Mai ales ca nu o vad disparata de ideea de lider. Si nici eu nu cred ca poti reusi fara sa ai langa tine o echipa in adevaratul sens al cuvantului. Atat pe verticala cat si pe orizontala. Dupa cum nu cred nici in asa zisii lideri care spun alinierea, inainte ostenii mei. Dar cred in aia care isi sufleca manecile si spun, dupa mine!
    Cu totii, inainte!

    Si cred in toate astea pentru ca am trecut de epoca romantica in care credeam ca poti face totul de unul singur 😉

    teiucul

    Iunie 24, 2009 at 16:00

  34. Da eu cu cine votez? hic!

    Marmotica

    Iunie 24, 2009 at 16:15

  35. monoloage

    Iunie 24, 2009 at 16:32

  36. Marmo, tu esti chelarul. Al depozitului cu ciocolata!

    Miorlaupufos

    Iunie 24, 2009 at 16:34

  37. Dragos, foarte tare! Pot sa te numesc secretarul cu propaganda? Sau suna uratel? 🙂

    teiucul

    Iunie 24, 2009 at 16:42

  38. :))… si ce minister imi dai?:p

    monoloage

    Iunie 24, 2009 at 16:54

  39. Al culturii, of course.

    KingSnake

    Iunie 24, 2009 at 17:37

  40. buna seara
    Sburlea daca ai nevoie de o mana (si un picor) de ajutor ,sunt si eu pe aici !

    greg

    Iunie 25, 2009 at 20:49

  41. Seara Buna
    Primiti si provincia?

    Mihaela

    Iunie 25, 2009 at 21:37

  42. Buna seara!
    Pe mine m-ai facut curioasa, asa ca raman pe receptie 😉

    Joaninha

    Iunie 25, 2009 at 22:25

  43. Eeeeee,eu pot sa te ajut mai tei,cu-n ceiut dulce acrisor…..si cu niscaiva portocale 😀
    Dar contez pe dragu de greg!Face el cit 10 voinici….
    Seara buna!
    @greg,salut cat se poate de special!

    lori

    Iunie 25, 2009 at 22:25

  44. Bine ai venit, Mihaela! 🙂 Oricand 😉

    Seara buna!

    teiucul

    Iunie 25, 2009 at 22:45


Lasă un răspuns

