Insemnari Irelevante

Timiditatea – un defect al oamenilor mari, tupeul – defectul oamenilor mici!

Eh

with 16 comments

Nu. Nu, nu! Nu! Nu traiesc in tara asta. Nu sint nervos. Nu am motive. Nu am visat urat. E doar imaginatia mea bolnava. E doar o pura fictiune.

O persoana fizica. Angajata intr-o firma privata. Adica particulara. Intocmeste documentatia necesara pentru accesarea unui credit de nevoi personale. Chenzina bunicica spre excelenta. Dosarul impecabil. De partea hailalta a geamului, la racoare cum ar veni, angajatul tamp al bancii. A sunat, a programat clientul sa vina sa-si ridice banii. Cu 10 minute inainte de ora intrevederii, isi aminteste ca a venit vremea sa se afirme.  Si sa respecte procedurile companiei. Acceseaza www.mfin.ro si da clic pe anaf. Tasteaza acolo numele firmei respective si citeste direct observatiile: ”s-a inceput procedura de executare silita”. Gata, i-am prins pe netrebnici! Creditul se respinge. Chiar daca fusese aprobat. Cariera e in floare.

Din pacate insa, sint cateva chestiuni la care pliznotul respectiv nu se gandeste pentru ca nu le stie. Si nu poate. Pentru ca nu e important sa fie bine pregatit. Ce nu stie:

Singurul organism abilitat pentru a elibera o instiintare de executare silita este Administratia Financiara la care societatea respectiva este inregistrata

Administratia Financiara nu a eliberat asa o instiintare pentru ca datoriile sint curente. Adica in curs de plata. Care se face trimestrial

Nu stie sa acceseze siteul Registrului Comertului. Acolo se poate verifica starea unei firme: stare firma in functionare

Nu stie ca pe siteul Ministerului Finantelor, orice firma cu o datorie mai mare de 0 (ZERO) are fix aceeasi observatie de executare silita. Bine, e un site foarte ingrijit si actualizat pe care s-au platit niste zeci de mii de euro. Ca sa nu spun sute. Dar asta nu conteaza

Dupa cum nu conteaza nici ca pliznotul respectiv e rupt in cur. Si ca este intr-un paralelism absolut cu notiunea de profesionalism. Sau ca refuza sa accepte realitatea argumentata. Sau ca aprobase deja creditul. Sau ca omul care urma sa mearga la caserie depindea de banii aia. Poate avea de platit o ipoteca. Sau spitalizarea cuiva drag. Sau poate o vacanta. Sau poate doar avea chef sa-i scrie si lui cineva sa-i aminteasca de plata ratei. Nu conteaza nimic. El, angajatul bancii, atat de plin de treaba incat nu pridideste cu alungatul mustelor, nu vrea. El a accesat un site pe care scrie clar ca firma e in executare silita.

Visul, fictiunea, reveria mea se incheie cu o promisiune. Pe care mi-o fac: incep sa pun bani deoparte. Cumpar actiuni la banca aia. Cand am destule, il dau afara pe bou. Apoi il angajez la noi. Si o sa-i promit ca-i dau multi bani. La data chenzinei, o sa-i amintesc de fictiunea mea.

Written by Teiucul

Mai 27, 2009 la 17:03

Publicat în Insemnari Ironice

16 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Buna ziua, stimabile!
    Bine ai venit in Romania 🙂

    crocoditza

    Mai 27, 2009 at 19:46

  2. Daca persoana fizica are o chenzina bunicica spre excelenta la o firma privata inseamna ca-i de baza rau de tot. Are si dosar impecabil. Rar intilnesti. Firma privata, adica particulara, ii sare in ajutor angajatului model si il imprumuta ea. Il ajuta pe om si se asigura si de serviciile omului pe termen lung. Merge?

    Asterix

    Mai 27, 2009 at 21:43

  3. Daca persoana fizica are o chenzina bunicica spre excelenta, la ce-i mai trebuie nenorocitul ala de credit de la nenorocita de camatareasa? Sau o fi vrand sa-si ia si rulota si barca motorizata dintr-un foc, e nerabdator sa incerce senzatii noi?

    dorin

    Mai 27, 2009 at 23:48

  4. salutare!cred ca se merge pe principiul,mai dai 1 leu,mai tragi o data.iti inghiti nervii si o iei de la capat. se pare ca tu ai nevoie de ei,nu ei de tine…din nefericire la ei e si painea si cutitul!

    aA

    Mai 28, 2009 at 09:57

  5. Si eu am patit fix acelasi lucru. Bine eu nu am o chenzina bunicica spre excelenta, dar merge si nici nu voiam o caruta de bani. Nenii aia au zis ca dosarul e beton, treaba merge struna si in max. 10 zile ia fata banii.

    Da, da…………

    Ma suna tot nenea respectivul care facuse dosarul beton sa-mi comunice ca nu s-a aprobat creditul din cauza de angajator. Asta dupe vreo 8 zile si eu aveam nevoie de banutii aia ca de aer. Motivul tot la fel ca angajatorul are nush ce datorii si il executa nushcine. Toata trebusoara asta se intampla acum 10 luni si eu n-am vazut nici picior de executor si firma merge bine mersi.

    In fine… Am luat credit la alta banca dar nu cand imi trebuia mie ci dupa vreo doua saptamani (bine ca am avut de la cine imprumuta si i-am dat inapoi cand mi-a dat banca banii), dar am zis atunci ca asta e prima si ultima data cand mai apelez la banci. Sa stea ei 5000 de ani pana cand m-oi m-ai duce eu.

    Zi faina teiucule si scuza-ma ca ti-am umplut si eu capul cu problemele mele, dar mi-am descarcat si eu un pic piticii de pe creier. Mai am vreo 2 dar ma duc sa-i duc in alta parte 🙂

    jasmin

    Mai 28, 2009 at 10:15

  6. of, nasule, nasule…te-au citit astia ca esti excroc si de-aia nu ti-au mai dat nimic. si inca ei sunt niste necunoscuti. mie azi nu mi-au dat salariul care venea odata cu comisionul trimestrial pe care trebuia sa-l iau, evident, la sfarsitul lui MARTIE!!

    in schimb am 3 raspunsuri la examene de primit si 1 singur examen nedat pana acum….si asta e tot. 🙂 …din 29. e bine asa!

    pisica turbata

    Mai 29, 2009 at 17:38

  7. Iar eu am trecut sa va salut, stimabilelor, stimabililor si stimata gazda!

    dono

    Mai 30, 2009 at 20:16

  8. Si eu la fel,intr-un salut.
    Duminica frumoasa,saptamana asemenea,stimabililor,stimabilelor 🙂

    lori

    Mai 31, 2009 at 15:29

  9. Io’s suparat, dar suparat rau de tot. Ne-am primit portii peste ce puteam duce si deodata ni s-au luat si frimiturile. Sevraj curat! Cu toate astea, va salut cu mare drag!

    Asterix

    Mai 31, 2009 at 20:48

  10. Poate la anu’. Acum ramane doar supararea asta caineasca.

    dorin

    Iunie 1, 2009 at 01:32

  11. Iar ai sters putina!Treci la scris pin’ nu te urechesc de-ti merg fulgii!!
    Iaca’sa…..ti-am adus un scaunel stramb cu trei picioare,toc,calimara,o pereche de ochelari vechi far’o toarta(vezi cum ti-i sprijini pe nas)….un bax de hartie 😆 si apuca-te de treaba…
    Incetisor,mosnegeste,tri-tri,tri-tri….

    lori

    Iunie 1, 2009 at 11:55

  12. Eu cred ca o sa ma cam retrag inapoi in anonimat, sa fiu iar ochiul care citeste fara sa fie stiut, ca bag seama ca de cand am inceput sa comentez s-au cam imputinat posturile. Oi fi cu ghinion, mai stii, sau poate fugaresc muzele… Toate cele bune!

    dorin

    Iunie 2, 2009 at 00:06

  13. bre, nasule, dar nimic nimic ?!??!

    ..si ca tot veni vorba despre mine :))) …ramasei intr-un examen pe care-l voi da la toamna ca repetentii.
    dar e unu singur!!!!!!!!

    tu…have fun pe unde-oi fi!

    pisica turbata

    Iunie 2, 2009 at 12:33

  14. Buna dimineata! 🙂

    Rog a fi scuzata absenta datorata deplasarii fizicului inspre alte tarmuri al marii. Cat despre angajat, angajator, rulota, barcute si alte d-astea, s-a rezolvat cat am fost plecat. Cu scuzele de rigoare! Din partea bancii

    teiucul

    Iunie 2, 2009 at 13:04

  15. Victorieeeeeee Teiucule! Bine ca s-a rezolvat. Tu distreaza-te in continuare! 😛

    Ada

    Iunie 2, 2009 at 15:57

  16. Asa zice si omul, Ada! Acu’ e happy si e incantat ca nu sintem in faliment 😆

    teiucul

    Iunie 2, 2009 at 16:27


Lasă un răspuns

