Insemnari Irelevante

Timiditatea – un defect al oamenilor mari, tupeul – defectul oamenilor mici!

Supercalifragilisticexplicalidation

with 34 comments

Azi ma simt intr-o mare forma. Mangaiat de blandetea soarelui din Brasov, lenevind la o terasa din Pta Sfatului, sorbind zgomotos dintr-o cafea mare si mancand niscaiva mic dejun romanesco-ardelenesc, mi-am amintit de copilarie. Mai precis, de expresiile/jocurile folosite atunci cand eram doar un copil tembel. Acum, cand sint un batran tembel, am alte vorbe in viers. Asadar, sa revin:

Moamaaaaaaa! Stop masina mea!

Verde stop!

Ce goneta baga masina asta!

Ce casto!

Esti papa-lapte!

Ne jucam de-a hotii si vardistii?

Cine se joaca v-ati ascunselea?

Care ai invizoace?

Cine se joaca cornete?

Leapsa pe ouate

Leapsa pe coco

Ratele si vanatorii

Tara – tara vrem ostasi

Frunza

Elasticul

Si asta, pentru ca un copilas ce sta langa masa la care m-am asezat, i-a spus mamicii sale:

– Mama, imi iei si mie masinuta aia cu telecomanda?

– O sa vedem! Trebuie sa-l intrebam si pe tati!

– Atunci, inseamna ca indubitabil o sa o am pana diseara!

Written by Teiucul

Mai 14, 2009 la 11:47

Publicat în Insemnari Elucubrante

34 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Indubitabil, nu.

    dorin

    Mai 14, 2009 at 11:50

  2. Servus! Nu, ce? 😆

    teiucul

    Mai 14, 2009 at 11:52

  3. Scenariu ce-mi vine mănuşă, atât în privinţa jocurilor copilăriei (mai puţin „frunza” – nush ce-nseamnă şi nici invizoacele), cât şi a scenei cu copilaşul, numai că al meu e fetiţă (deci nu vrea maşinuţe), iar replica mea e: „Să vedem ce spune şi mama”. Noroc că ea e mai cu capul pe umeri, de obicei, ca majoritatea femeilor.

    dorin

    Mai 14, 2009 at 11:56

  4. Pune si „tzaca” la socoteala. Si „gropita”. Tzaca se juca pe surpriza de guma de mestecat. Care dadea cu portofelul mai departe ala lua maldarul de surprize.

    Miorlaupufos

    Mai 14, 2009 at 11:58

  5. Nu, aşa, fără motiv. „Indubitabil, da” ar fi fost redundant (moaaamă, ce mi-a ieşit din tastatură…)

    dorin

    Mai 14, 2009 at 11:59

  6. Heheheeee, Dorine! Sa va traiasca!

    Cat despre frunza, era un joc practicat de copilasi alesi – aia cu cheia de gat. Era extrem de complicat si rezuma, in mare, la trageri de tricuri, pantaloni sau strampi. Invizoacele erau gloantele cracanului – bucati mici de sarma, indoite in forma de „u” sau „v”, in funtie de indemanare. Cracanul era confectionat tot dintr-o sarma ceva mai groasa iar elasticul folosit era musai sa provina de la chilotii tetra 😆

    teiucul

    Mai 14, 2009 at 12:00

  7. „Frunza” nu cred că tre să poarte un nume ca să se petreacă, trag băieţii de fete (mai nou şi invers) ceva de speriat. Cât despre invizoace, a fost jocul copilăriei mele, numai că gloanţele se numeau scoabe, iar arma praştie (din sârmă sau dintr-o creangă). Elasticul era la mare căutare.

    dorin

    Mai 14, 2009 at 12:13

  8. …si elasticul se numea tzichi…

    vulpele

    Mai 14, 2009 at 12:14

  9. Vulpele, ai jucat? Sau erai doar martor?

    teiucul

    Mai 14, 2009 at 12:19

  10. pfuuuaaaa,glumesti?cum sa nu joc?!?!?! si cornete cu bolduri in varful lor….,…nu stiu daca ati jucat vreunul gropita,sau cazan….?

    vulpele

    Mai 14, 2009 at 12:23

  11. Hai cu neata! Sa ai parte de o zi frumoasa in Brasov teiucule!
    Au copiii din zilele de azi niste cuvinte de te lasa gura casca..

    Marmotica

    Mai 14, 2009 at 12:53

  12. Neata!
    Cand vine vorba de cerintele copiilor…pe mine ma ia cu lesin.Nu de alta da fiu-miu mi-a zis ieri ca s-a plictisit de Iphone-ul pe care il are(NU am fost de acord cu achizitia lui da` l-a imbarligat pe taica-su).Cand l-am intrebat de ce nu ii mai place mi-a zis ca nu mai e cool…hai sa mor io!?

    Monique

    Mai 14, 2009 at 13:21

  13. sa traim!
    Teiucule…leapsa pe oute? breloc cu brizbrizuri roz la rucsac? 😆

    Sangerica

    Mai 14, 2009 at 13:24

  14. Marmo, multam’ asemenea!

    Monique, are dreptate ala mic. Sa vezi cand o incepe sa invete alfabetul ala nou: M3, Q7, X6 😆

    Sangerica, m-am speriat de mi-a sarita cafeaua din ceasca. Ma gandeam ca am scris leapsa pe oute =))))))))))))))))))))))))))

    teiucul

    Mai 14, 2009 at 13:32

  15. Bine ai venit, Miorlau! 🙂

    Heheheeeeee. CE ma mai certa mama ca-mi faceam portofele din copertile caietelor, numai io stiu 😆 „tzaca” rulz, chiar mi-e dor. As face una in fata la banbu. Pe surprize cu Pembo 😆

    teiucul

    Mai 14, 2009 at 13:37

  16. Hai neatza !
    Probabil pustiul se pregatea sa cucereasca lumea si sa-si faca fabrica de ciocolata.

    KingSnake

    Mai 14, 2009 at 13:42

  17. Hehe, ce mai jucam „cartoane” cu fetele de la cutiile de chibrituri (o varianta de tzaca). Si alea de la Gherla erau cele mai valoroase. 😀

    Si mai prin liceu jucam „liniuta” cu monede la perete.

    KingSnake

    Mai 14, 2009 at 13:45

  18. leapsa pe oute si leapsa pe croco am citit eu
    dar bine…dioptriile mele se transforma pe examen ce trece
    luni fu ziua lu vulpele si-n cinstea lui am luat si io doo examene in loc sa-i spun la multi ani!

    la multi ani vulpeleeeee!!!! (ii zic pana luni ca cica atunci imi multumeste si el de urari :)) )

    …si pupam nasu ca nu ne-am mai conversat de mult

    pisica turbata

    Mai 14, 2009 at 13:47

  19. Pupam fina, pe dioptrii 😆 Si BRAVO pentru examene! Daca le iei pe toate, dau si io o prajitura Geta. Apoi, ne intalnim cu totii sa jucam o gropita. In functie de preferinte, se poate alege si leapsa. De care o fi 😆

    teiucul

    Mai 14, 2009 at 13:49

  20. ce’am putut sa citesc… 😆
    cum e leapsa pe ouate? ca celelalte jocuri imi sunt foarte cunoscute…

    Sangerica

    Mai 14, 2009 at 14:02

  21. ‘neata!
    Da’ lapte gros ? Sau „flori, fete, filme … ” 😆

    Joaninha

    Mai 14, 2009 at 14:17

  22. Eeeeeeee… subiect pe gustul meu, ca ce-as mai vrea sa fiu copil acum!

    Ati uitat „Castel” jocul cu pietre si cu mingea, era pe echipe, se daramau pietrele si cealalta echipa le punea la loc, fara sa fie loviti cu mingea, plus „Tarile” tot cu minge si cu un cerc mare desenat pe asfalt… mai era „1,2,3 la perete stai”…
    Ce campionate de „elastic” faceam… dar uram cornetele alea cu bold, am vazut unul infipt in piciorul unei prietene si mi s-a facut rau…

    Ma uit la frati-miu si parca nimic nu mai e cum a fost, lui daca ii zici de jocurile astea, crede ca il injuri. Dar perle scoate, ohoooo, i-am facut pagina dedicata pe blog, o updatez mereu. 😛

    Monique, daca fi-tu s-a plictisit de iphone, sa mi-l dea mie, nu ma supar! 😀

    Ada

    Mai 14, 2009 at 16:55

  23. aaaaaaaaa… si „La multi ani, Vulpele!” :*

    Ada

    Mai 14, 2009 at 16:56

  24. Dar voi stropeli cu elefantei de plastic n-ati prins? Prin clasa a 7 a se adunau stive de elefantei pe catedra dirigintei iar pe vremea asta eram absolut fleasca dupa campionatele din pauze. Si-aia cu oglinda si adidasii…

    Miorlaupufos

    Mai 14, 2009 at 17:26

  25. La noi in scoala stropelile erau cu tetine de biberon umplute cu apa…te facea muci din cap pana in picioare 😀

    Monique

    Mai 14, 2009 at 17:34

  26. La lapte gros, mi-am sucit un genunchi! Acum fo’ 3 ani, nu mai mult.

    La 1, 2, 3 la perete stai, m-am jucat singur pana la 12 noaptea. Ca ailalti plecasera iar eu nu-mi dadusem seama 😆

    La castel, nu m-am bagat prea des. Eram cam chior, aveam strabism si nu nimeream niciodata ce trebuie. Ma rog, in afara de portierele masinilor

    teiucul

    Mai 14, 2009 at 20:57

  27. Si la noi in scoala se imbaiau, dar nu cu pisatori dintr-astea, ci cu pungi pline cu apa. Ori ca te trezeai cu 2-3 kile de apa in cap, aruncate de la etaj, din clasa, ori ca ti le arunca de la 2 metri direct in fata (sau spate, dupa curajul agresorului), bine nu iti era. In cel mai bun caz te alegeai cu trimiterea acasa pentru a te schimba si fentai o ora, dar nu prea merita.

    dorin

    Mai 14, 2009 at 20:57

  28. Asa, ca mi-am amintit: doi elefantei si una bucata sora – spaima peretilor. Dupa o lupta de trei ore, am reusit sa dam tencuiala jos. De pe juma de perete din sufragerie. N-am mai mancat doua zile, asa ne pedepseau 😆

    teiucul

    Mai 14, 2009 at 21:13

  29. Imi inchipui cum defilai tu,azi,prin Brasov….
    intolit in roz bombon 😀

    Siiiiiiiiii….nu esti la dieta???????

    Lori

    Mai 14, 2009 at 21:28

  30. Un iaurt usurel 0,1 grasime era dejunul tau azi 😆

    Si da,imi amintesc cu placere de oina,joc de echipa zdravana,fete si baieti,joc ce nastea patimi.
    Cu fete ce alergau la fel de bine ca baietii…pffff,ce amintiri!Si vocea mamei ce ma striga sa merg la masa.Offf!

    Lori

    Mai 14, 2009 at 21:35

  31. Lori, tu tocmai ce mi-ai amintit de tzurca – io am fost copil sarac, n-am avut bani de mingiuta de oina. Da la tzurca m-am epilat pe gambe. Trecand prin flacari 😆

    teiucul

    Mai 14, 2009 at 21:54

  32. Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Acu am vazut ca mi-ai scris si tu de roz. Azi am fost sobru. Negru & bleumarin – asta ca sa demonstrez ca stiu si alte culori =)))))))))))))))))

    teiucul

    Mai 14, 2009 at 21:56

  33. Nici eu n-aveam minge.De guma,albastra sau verde.O prapadeam indata 😀 dar se facea rost din gasca…doar ea,mingea era personaju’ principal.
    Am inteles.Ai lasat si rujul acasa,in poseta.

    Lori

    Mai 14, 2009 at 22:11

  34. Frunza? Doamne cum mi-ai adus tu aminte de copilarie. Si pe langa frunza,jucam si bidonul.Un fel de pititea la level 2:pe langa faptul ca iti cautai colegii,trebuia sa ai grija de bidon,ca daca unul il lovea,se lua de la zero.
    Pfui cum ne rupeam noi sosonii si ne bucuram copilariile!

    Anachen

    August 23, 2009 at 22:17


Lasă un răspuns

