Insemnari Irelevante

Timiditatea – un defect al oamenilor mari, tupeul – defectul oamenilor mici!

Mila(no)

with 65 comments

Aci e simplu. Macar la inceput. La Milano inca nu am ajuns. Deci, voi ajunge cu jumatatea mai buna si mai sburlita. Daca ne-o mai veni cheful sa mai mergem vreodata in Italia. Sint insa cateva intrebari care-mi bantuie neuronii. De ce sa plecam, la Milano? Cum ar arata pregatirile? Cum am arata noi acolo? Ce fel de turisti am fi?

De ce sa plecam la Milano?

Pai cum de ce? Ca sa ne imbogatim experienta culturala, sa pasim pe urmele istoriei renascentiste de exemplu. Si ca sa ne imbunatatim engleza, ca in romana nu prea m-as risca sa vorbesc pe acolo. Apoi ar mai fi un motiv – pentru o crima perfecta: imi e teama de apa. Dar ce zic eu, teama? Groaza de-a dreptul. Ani la rand am visat ca saream, cu masina, de pe podul din fata Polivalentei. Am trei stiluri preferate de inot: topor, ancora si bolovan. Iar sburlita stie asta… Deci, ar fi cateva motive intemeiate… Astea pe langa ce am avea de vizitat:

  • Domul din Milano, a doua biserică ca mărime din Italia şi a treia din întreaga lume, adăposteşte cea mai mare colecţie de statui de marmură de pe mapamond şi este încununată de chiar simbolul oraşului – Madunina (mica Madonă), ce ne priveşte din cel mai înalt punct al domului
  • Biserica Romanesque a Sant’ Ambrogio (a Sfântului Ambrozie, patronul spiritual al oraşului)
  • Biserica „Santa Maria delle Grazie” (unde se află celebra fresca Cina cea de Taină a lui Leonardo da Vinci). Biserica şi Mănăstirea dominicană „Santa Maria delle Grazie” au fost înscrise în anul 1980 pe lista patrimoniului cultural mondial UNESCO.
  • Castelul Sforzesco
  • Biblioteca Ambroziană, ce conţine desene şi notiţe ale celebrului Leonardo Da Vinci, pe lângă multitudinea de alte manuscrise, note şi schiţe, ea constituind o arhivă de valoare inestimabilă pentru întreaga Europă

Milano este cel mai important oraş din lume în privinţa Operei lirice, cu faimosul său Teatro alla Scala (Teatrul La Scala).

{Cuvintele alea subliniate in albastru au niste link-uri ne-bune. Le las asa, habar nu am cum sa le scot si-mi place si cum arata, dau bine. Dar sursa e aci si sigur merge}

Cum ar arata pregatirile?

Pai nu e atat de complicat pe cat ar parea. Minim un set de genti, compus din: troller, un geamantan, o geanta de carat zilnic, dupa mine – special nu zic noi ca stiu eu ce ma asteapta. Pe langa aceste infime bagaje, sigur am lua si aparatul foto care zace profi intr-un rucsac, o sacosa cu pantofi, o umbrela si o geanta frigorifica. Asta daca am noroc si lasam acasa trepiedul si sevaletul. Pai ce, acolo nu e nimic de pictat? Hai ca nici nu e asa mult de carat. Eu o sa stau in cala, direct. Bine, e drept ca am uitat sa spun ca pana sa ajungem la genti, facem tot felul de liste si de listulete – chilotei, sosetute, pantalonasi, tricoase, fustite, rochite, balerinici, biciulete, catusele, pufulet si alte maimutele. Pai da, toate sint la diminutiv ca doar plecam in vacantuta. Da! Si GPS-ul, ca fara ala nu plec eu. Nu cred in harti, sburlita da. Si de obicei, castiga. Dar eu is mai romantic si inca mai cred in tehnologie.

Cum am arata noi acolo?

Am arata superb, cum altfel?!? Ca un tot, nu ca un tort. Desi e posibil sa ajungem asa de mari, la cate paste mananca oamenii aia. Sau pizza. Tot e bine ca nu melci. Dar papa broaste ceea ce nu ma incanta prea tare. Ideea este ca jumatatea mea mai buna, retraieste o viata anterioara in care, probabil, a fost arheolog. Sau speolog, inca nu m-am decis. Nu exista piatra, treapta, urma de castel, umbra de ruina sau miros de amfiteatru pe care sa nu le vizitam. De obicei, in asemenea incursiuni, imi tocesc picioarele cam cu 10 cm. La magazine va fi insa cea mai mare distractie. In asemenea locasuri de cult, joc mai multe roluri. Daca avem bani, joc cuierul – imi intind bratele in fata si zambesc ca etajera. Nu este un rol comunicativ. Alteori, stau la intrare avand o ciudata moaca de bou. Langa mine sint si altii. De cele mai multe ori, provoc compasiune printre babe. Mai sint si mim. Da, da! Mimez dialogul:

– Iti place bluzita asta?

– Da, foarte mult!

– Mie nu!

– Pai atunci, de ce ma intrebi?

– Asa!

Ce fel de turisti am fi?

Aici as incepe cu ipoteza reducerii la absurd – daca nu as fi fost maritat, m-as fi ratacit prin cartiere, prin tot felul de stabilimente rosii. Rosu e o culoare frumoasa, e a echipei mele de suflet. Dar nu cred ca ar fi asa de distractiv ca as da de romance si eu tot englez ar trebui sa ma dau. Deci cucu discount-uri sau prestatii speciale. Ma rog! Fiind un tot, ne-am putea, teoretic, incadra la turistii piti. De shopping. Ne-am lua un atlas geografic cu Milano si am da iama in magazine. Albumul ar trebui sa aiba multe poze ca nu am fi in stare de prea multa lectura. Dar nu e genul nostru. Deci, cel mai probabil, am fi niste turisti ruinati. Adica unii care ar vizita ruine. Si shopping de conjunctura si pentru ca ne place sa facem cadouri celor dragi. Sau turisti magnetici. Ca nu am pleca de acolo fara minim un magnet de frigider.

De acum, se stie ca umbla vorba ca ar fi o aniversare! Personal, inca imi place ideea. Asta spuneam si ieri si luni. Si asta o sa spun pana vineri – ziua si amintirea ;)

Written by Teiucul

Aprilie 8, 2009 la 13:15

Publicat în Insemnari Ironice

65 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Buna dimineataaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa 🙂

    BlueAngel

    Aprilie 8, 2009 at 13:26

  2. primaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa 😛

    BlueAngel

    Aprilie 8, 2009 at 13:26

  3. Buna dimineata 🙂

    teiucul

    Aprilie 8, 2009 at 13:27

  4. Buna dimineata 🙂
    Da, va imbunatatiti engleza, corect. Noi am taiat Italia de pe lista anul asta ( ba chiar de pe doua liste ) tocmai din cauza asta. Si eu care ma feream sa spun „da” prin strainataturi, sa nu fiu luata drept rusoaica. Uite ca s-a complicat problema 😆

    Joaninha

    Aprilie 8, 2009 at 13:34

  5. Neata, Jo 🙂

    Io problema cu rusii nu o am, oricate da-uri as zice. De obicei, creez confuzie. Daca nu cumva panica. Arborele ala cu g, zice ca-s neam de mongol da’ is totusi prea mic pentru rasa galbena 😆

    teiucul

    Aprilie 8, 2009 at 13:38

  6. Arborele meu cu G ( la mine se poate cu „G” 😆 ) zice ca as avea o strabunica sarboaica. Si mai departe de atat n-am cercetat de teama sa nu dau peste Stefan cel Mare 😆

    Joaninha

    Aprilie 8, 2009 at 13:45

  7. 😆

    teiucul

    Aprilie 8, 2009 at 13:46

  8. Milano e frumos, curat si civilizat ca si oras, dar nu are atatea locuri de vizitat… comparativ cu alte orase italiene.

    Magentii sunt frumosi, mai am eu acasa vreo 3, iti aduc unul daca vrei! 😛

    La magazine iti cam vor iesi ochii din orbite din cauza preturilor, dar, daca stii de unde sa shoppinguiesti, e relativ ok!

    Deci bafta si odata ajunsi acolo, atentie la buzunare! 😀

    Ada

    Aprilie 8, 2009 at 13:48

  9. Ada, cine este magentii? Sint un fel viconti ai frigiderelor? 😆 Oricum iti multumesc de ponturi 😉

    teiucul

    Aprilie 8, 2009 at 13:50

  10. 😆 acum am vazut ce am scris… sunt cascata! 😀

    Si-ti mai dau un pont: la H&M au haine cu Hello Kitty, s anu uit sa-ti imbogatesti colectia! 😛

    Ada

    Aprilie 8, 2009 at 13:54

  11. sa nu uiti * … nu stiu ce am azi!!!

    Ada

    Aprilie 8, 2009 at 13:55

  12. (mda… Fix la H si M nu mai fusesem cuier demult :mrgreen: )

    Multumesc mult, Ada!

    teiucul

    Aprilie 8, 2009 at 13:56

  13. Neatzaaaa !
    Domul si palatul lu’ Sforza Milan ala sunt cele mai faine de vizitat.
    Magazinele am auzit ca s-au daramat toate dupa cutremurele astea, daca nu le-a daramat riza inainte. 😆

    KingSnake

    Aprilie 8, 2009 at 14:06

  14. Unde riza este o criza infometata.

    KingSnake

    Aprilie 8, 2009 at 14:07

  15. Marule, daca ma scapa sburlita in Sforza, nu ma mai intereseaza de nici un magazin :mrgreen:

    (sper sa nu ceteasca)

    teiucul

    Aprilie 8, 2009 at 14:13

  16. Daca citeste parca vad ca o sa capeti ceva culori albastre si negre … 😆

    KingSnake

    Aprilie 8, 2009 at 14:28

  17. De asta ma temeam si eu! Si mai cred ca o sa inceapa cu fata 😆

    teiucul

    Aprilie 8, 2009 at 14:29

  18. Am banuit eu ca Sburlita e fan Inter. 😆

    KingSnake

    Aprilie 8, 2009 at 14:43

  19. Neatza!
    1.Am ras de mi s-a intins si tusul si rimelul de la ochi…nu esti pe treaba ta,zau! 😆

    2. Cred ca te-ai vorbit cu jumatatea mea,pt ca exact asa a zis si el astazi dupa ce l-am carat fo` trei ore prin magazine si i-am dat `jde pungi sa le care :”Auzi,am venit sa-mi iau EU pantofi sau m-ai inchiriat pe post de cuier?” 😆

    Monique

    Aprilie 8, 2009 at 15:14

  20. Eh, Monique. Inseamna ca ne si cunoastem (eu cu jumatatea ta) de la usa vreunui locas de cult 😆

    teiucul

    Aprilie 8, 2009 at 15:16

  21. teiucule,il prind atat de rar cu mine la shoping incat nu pot sa nu ma razbun 😆

    Monique

    Aprilie 8, 2009 at 15:17

  22. ‘Naziua.Frumos svris teiucule, in stitul tau 😉
    Apropo de tirit sotii prin magazine, parca era si o reclama la Sprite parca, in care un barbat resemnat astepta nevasta sa aleaga pantofi, iar un altul , in aceeasi situatie, ii face loc linga el.Fetele lor spuneam totul 😆

    Eu

    Aprilie 8, 2009 at 15:20

  23. svris=scris
    spuneam=spuneau.
    Iertati-ma si voi, dar sunt f obosit.

    Eu

    Aprilie 8, 2009 at 15:24

  24. Nu-i bai, Eu 🙂 Am inteles ce spuneai insa nu sint de acord cu reclama aia. Nu e bucurie mai mare pe lume decat sa mergi la cumparaturi cu o femeie, zau

    teiucul

    Aprilie 8, 2009 at 15:29

  25. da EU,e foarte nasol sa mergi la cumparaturi cu vreo femeie,ia sa incerci si tu si apoi sa vezi cum e..

    vulpele

    Aprilie 8, 2009 at 15:33

  26. Teiucule, nu te contrazic.Din moment ce nu sunt maritat, merg pe mina ta.

    Eu

    Aprilie 8, 2009 at 15:33

  27. Vulpele, tu ce roluri joci? Atunci cand mergi la shopping adica

    teiucul

    Aprilie 8, 2009 at 15:37

  28. teiucule,nu ai crede,dar pe langa rolul obisnuit de cuier sujnt si critic

    vulpele

    Aprilie 8, 2009 at 15:41

  29. De moda? 😯

    teiucul

    Aprilie 8, 2009 at 15:44

  30. din momentul asta nu mai spun nimic,nu ai cum sa ma tragi de limba

    vulpele

    Aprilie 8, 2009 at 15:46

  31. mai ciudat e ca a supravietuit. 😯

    KingSnake

    Aprilie 8, 2009 at 15:52

  32. 😆 Vulpele, nici daca te mituiesc cu niscaiva melce bune de pui? 😆

    teiucul

    Aprilie 8, 2009 at 16:01

  33. ce vreme frumoasa afara…

    vulpele

    Aprilie 8, 2009 at 16:09

  34. Vulpele, nu-mi face mealcele sa planga… Zi!

    teiucul

    Aprilie 8, 2009 at 16:22

  35. sburlea,ti-as povesti,insa am terminat programul si am sa zbor la o bere :D:D:D …vad de aici cum va curg balele de pofta…;))

    vulpele

    Aprilie 8, 2009 at 16:24

  36. Da’ cine s-ar baga sa traga o vulpe de limba ? Daca nu spui tu, putem sa ne dam noi cu presupusul si iese mai rau 😆

    Joaninha

    Aprilie 8, 2009 at 16:24

  37. zbye!

    vulpele

    Aprilie 8, 2009 at 16:26

  38. A plecat ? Putem sa barfim ? 😆

    Joaninha

    Aprilie 8, 2009 at 16:27

  39. Heheheeeeeeeee Asa se pare 😈

    teiucul

    Aprilie 8, 2009 at 16:56

  40. Bere, aiurea! Ph!
    Eu zic ca e mai bine sa fii aprobator decat critic. Scapi mai repede daca nu se prinde tipa. 😆

    Joaninha

    Aprilie 8, 2009 at 17:09

  41. Si io spun ca s-a riscat. Ba inca banui ca doamna/domnisoara pe care o insotea, era musai din familie. Pe Vulpele il vaz om cumpatat, ce rost ar fi avut sa se riste aiurea? :mrgreen:

    teiucul

    Aprilie 8, 2009 at 17:12

  42. Eu zic ca un basm spune ca vulpea a ramas fara coada. 😆

    KingSnake

    Aprilie 8, 2009 at 17:27

  43. Nu era ursul ala ? „Ursul pacalit de vulpe”. Ce citeai tu cand erai mic, ha ? 😆

    Joaninha

    Aprilie 8, 2009 at 17:35

  44. pai eu ziceam de basmele de cand eram mic ?
    zic de astea moderne cu ursoaica la cumparaturi si vulpelele critic de arta … 😆

    KingSnake

    Aprilie 8, 2009 at 17:38

  45. … arta shoppingauriana desigur 😆

    KingSnake

    Aprilie 8, 2009 at 17:39

  46. Da,da.Sburlea pacalit de vulpe 😀
    si ce-ai sa faci tu prin strainataturi de nu gasesti coaste de porc?
    Mori de foame! 😛

    Lori

    Aprilie 8, 2009 at 18:38

  47. Ahaaaaaaaaaaaa! Deci Lori, tu cunosti povestea coastelor de porc 😉

    teiucul

    Aprilie 8, 2009 at 18:41

  48. ….putin 😀 greg stie mai multe despre bucatele tale la ceas de noapte 🙂
    Nu-i bine deloc.Te poftesc la dieta
    si la role!!
    Dupa ospaturile de Paste.

    Lori

    Aprilie 8, 2009 at 18:57

  49. Dieta si rolele is niscaiva feluri de mancare? Sau legume? 😆

    teiucul

    Aprilie 8, 2009 at 19:04

  50. sburlea, legumele merg foarte bine cu ceva dulve 😛
    ce-ai mai crosetat la Milano… da’ ai crosetat bine 🙂

    crocoditza

    Aprilie 8, 2009 at 19:22

  51. cum să nu!! Prăjituri 😀 grase,negre,strâmbăcioase 😆

    Lori

    Aprilie 8, 2009 at 19:25

  52. Buna seara

    ‘imi e teama de apa.’

    cre’ca esti cam temator, copilule :))))))))))))))
    ne zici si noua intr-o zi de ce anume nu ti-e frica? 😆

    Roxana

    Aprilie 8, 2009 at 19:45

  53. Intr-o buna zi, Roxana… Intr-o buna zi…

    (de melci nu mi-e teama, cui i-ar fi? 😆 )

    teiucul

    Aprilie 8, 2009 at 19:45

  54. PS si (na)Mila e dementiala. si nu obisnuiesc sa laud 😀

    Roxana

    Aprilie 8, 2009 at 19:46

  55. de melci nu?
    si i-ai vedea in farfurie? 😀

    Roxana

    Aprilie 8, 2009 at 19:48

  56. si daca :)))

    Roxana

    Aprilie 8, 2009 at 19:49

  57. Daca i-ar vedea in farfurie, ar bali ca ei. 😆

    Buna seara!

    Anestisia

    Aprilie 8, 2009 at 20:15

  58. Buna dimineata 🙂

    Roxana, multumesc frumos
    Roxana, bleah. Imi e totusi teama si de melci

    Nasica, ma bucur mult a te revad
    Nasica, bleah-bleah. Prefer oricand sa vad in farfurie un papanas

    teiucul

    Aprilie 9, 2009 at 09:11

  59. Buna dimineata si o zi frumoasa sa aveti… Azi sunt la nebuni 😥

    BlueAngel

    Aprilie 9, 2009 at 09:29

  60. Ei-ha,duglisule!Unde-i povestea?Nu vezi ca-i amiaza 😕
    Sforai. 😆 Ai tu nevoie acol’ in tei de-o pupaza sa-ti cante pana-n ziua!!

    Lori

    Aprilie 9, 2009 at 11:46

  61. Si da,ziua buna!!! 🙂

    Lori

    Aprilie 9, 2009 at 11:47

  62. buna ziulica!
    iara iei absent 😆

    aA

    Aprilie 9, 2009 at 12:41

  63. Buna dimineata, iar! 🙂 Nu ma treceti bre, absent, ca am fost la epilat de neuroni :mrgreen:

    teiucul

    Aprilie 9, 2009 at 15:59

  64. ‘neata! Daca nu i-ai dat si pe razatoare stai inca bine …

    Joaninha

    Aprilie 9, 2009 at 16:03

  65. Nu mai am mult, Jo! Mama lor de ra(o)zatoare de oameni 🙂

    teiucul

    Aprilie 9, 2009 at 16:14


Lasă un răspuns

