Insemnari Irelevante

Timiditatea – un defect al oamenilor mari, tupeul – defectul oamenilor mici!

CDF

with 29 comments

Avertisment: acest articol contine chestiuni serioase! Sau cel putin, asa sper eu.  Sa vedem, dara!

Asadar, exista o teorie conform careia marketingul nu este o stiinta exacta. Ca daca ar fi, ar exista o mana de oameni care ar sta in fata unor calculatoare si ar naste si creste tot soiul de marci, a se intelege brand-uri. Asadar, marketingul e in mare parte, poezie. Sau asta este ceea ce am observat la marea majoritate a celor caror am avut onoarea de a le vorbi.

Intr-o buna zi, am avut ocazia de a fi amfitrionul unei intalniri cu studentii de la ASE. Ma rog, cu o parte din ei. Intreband care sint domeniile care-i atrag, am aflat ca e o batalie mare intre marketing si publicitate. Suna asa, sexi. Deci, marketingul e sexi.

Avand cusma stransa la piept si privirea plecata, umil spun ca marketingul nu e atat de poetic pe cat lasa a se vedea. Si as mai spune ca e extrem de multa munca in spatele domnitei atat de atragatoare, publicitatea: cercetare, capacitatea de a formula obiective SMART, capacitatea de a identifica publicul tinta, empatie, imaginatie, consecventa, eficienta, nebunie, idei si atat de multe altele.

De dragul argumentelor, aduc in discutie ceea ce se poate numi CDF sau Consumer Disposition Funnel. Titulatura este strict generica, trebuie privita ca o chestiune de forma nicidecum una de fond. Asadar, acest instrument masoara intensitatea relatiei dintre consumatorii tinta si o marca, oricare ar fi aceea. Este important de mentionat ca o marca trebuie privita precum o persoana: are o inima, are muschi, are niste haine, are o anumita voce, o anumita atitudine, o lume in care traieste, etc. Vizual, CDF-ul este reprezentat mai jos:

cdf_adv2

Pentru a afla in ce relatie se afla consumatorii cu o anumita marca, se deschide un dialog intre cele doua entitati. Una din formele acestui dialog poate fi focus grupul. Pentru fiecare stagiu in parte, exista o anumita tipologie de intrebari:

AWARNESS – Ai auzit de marca x?

CONSIDERATION: – Te-ai gandit vreodata sa o incerci?

TRIAL – Ai incercat-o vreodata? samd

Toate raspunsurile se transforma apoi in cifre, in procente, in rate de conversie intre stagii, in £ pana la urma. Activitatile desfasurate pentru o marca sau alta trebuie sa tina cont de rezultatele cercetarii. Pentru ca este oarecum absurd sa derulezi o campanie cu obiectiv de Trial, sau mai rau – de loializare, in conditiile in care consumatorii nici macar nu au auzit de marca respectiva. Eh, ale tineretii valuri! M-au enervat niste publicitari si imi vars si eu naduful aiurea.

Si ca sa inchei intr-o nota vesela, am sa fac o luuuunga calatorie in timp pentru a ma gandi la ce premiu as tanji sa-mi ofere o promotie, daca azi as fi student. Si cred ca o excursie la White / Black Sensation m-ar satisface.

Written by Teiucul

Aprilie 1, 2009 la 00:19

Publicat în Insemnari Ironice

29 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. inca nu-s sigura de ce se transforma fix in lire( „in £ pana la urma.”) 😆

    „ce premiu as tanji sa-mi ofere o promotie, daca azi as fi student.” – pe criza asta cred ca ar prinde bine chiar un job, nu consumabile.

    pisica turbata

    Aprilie 1, 2009 at 00:23

  2. Fino, nu te bagasi la somn? 🙂 Se transforma in lire ca am tastatura frantuzeasca si nu am gasit la timp, asta: $ 😆

    teiucul

    Aprilie 1, 2009 at 00:26

  3. bine ca nu se transforma in proprietati imobiliare ca era mai ..misto :))

    ….siiii tastatura ta frantuzeasca se potriveste cu melcii? 😆

    pisica turbata

    Aprilie 1, 2009 at 09:46

  4. „M-au enervat niste publicitari”
    Care’ s aia? Zi repede adresa si nr de telefon, auzi, sa-l supere pe Teiucutzul dragutzul finutzul de el.

    Asterix

    Aprilie 1, 2009 at 09:48

  5. =)))))))))))

    maica-mea tocmai i-a spus sora-sii ca s-a maritat. mor aici de ras :)))))))))))))))))

    pisica turbata

    Aprilie 1, 2009 at 09:57

  6. Neata si aici!

    Si eu tot marketing, da’ nu mi se pare asa de sexy, sa stii! 😛 (desi daca stau sa ma gandesc mai bine, de-aia n-am ales contabilitatea, nu era suficient de sexy) 😆

    Ada

    Aprilie 1, 2009 at 10:01

  7. Buna dimineata 🙂

    teiucul

    Aprilie 1, 2009 at 10:13

  8. Neata!
    EU as vrea o promotie care sa imi ofere un apartament .. 😳

    Marmotica

    Aprilie 1, 2009 at 10:46

  9. Buna dimineata !
    Pe mine ma enerveaza seilshii (de la sales) care se asteapta ca marketingul sa le rezolve toate problemele si ei sa vanda fara sa se agite, eventual sa stea intr-un sezlong si intr-o mana sa tina un cocktail, in cealalta un trabuc si cu a treia mana sa dea si ei un produs clientului, in sictir … 😀

    KingSnake

    Aprilie 1, 2009 at 10:48

  10. P.S. As vrea o promotie care sa-mi ofere concediu un an (platit, desigur). :mrgreen:

    KingSnake

    Aprilie 1, 2009 at 10:49

  11. Neata 🙂
    Da’ te-au enervat ceva raii aia! Daca as fi student si as vrea un premiu, ar fi un premiu pe care nu mi l-as permite eu ca student 😛 un concert, o excursie, un telefon smecher sa ma dau mare in fatza colegilor, acum depinde si la ce e promotia 🙂

    crocoditza

    Aprilie 1, 2009 at 10:51

  12. Heheheeeee! Pe mine m-a invins raceala, pentru moment. Dar nu ma las: imi curg ochii, am furat ideea lui Asterix si mi-am infipt niste servetele in nas, mi-am tras ciorapii de lana si lucrez. Parca as fi o bunicuta 😆

    Cat despre premii, cea mai frumoasa joaca e aia la care iti lasi imaginatia sa zburde. In care nu conteaza la ce e promotie, care e marca sau alte bariere pe care ni le punem singuri 😉

    teiucul

    Aprilie 1, 2009 at 10:55

  13. Bine… daca nu conteaza la ce e promotia, accept si un laptop 😛

    crocoditza

    Aprilie 1, 2009 at 11:03

  14. Buna dimineata sburlici si la cat mai putine servetele.
    Spor la munci , trait-ar brand-ul!

    Venny

    Aprilie 1, 2009 at 11:10

  15. Sar’na 🙂

    teiucul

    Aprilie 1, 2009 at 11:13

  16. salutare,hotarata raceala asta a ta 🙂

    aA

    Aprilie 1, 2009 at 14:46

  17. Servus, aA! Hotarata ca raia, mama ei de mucioasa 😆

    teiucul

    Aprilie 1, 2009 at 15:00

  18. ‘neata si-aici!

    Finule, Venny a vrut sa spuna ca ar trebui sa faci putina economie de servetele, sterge-te pe maneca. Iese la spalat. 😆

    Anestisia

    Aprilie 1, 2009 at 15:24

  19. daca scoti acel „L” de-acolo iti dau ceva. 😛

    Anestisia

    Aprilie 1, 2009 at 15:25

  20. Neata nasica 🙂

    teiucul

    Aprilie 1, 2009 at 15:29

  21. Sa fii iubit, finule! :*
    (ti-am dat o urare . ah, si-un pupic) 😛

    Anestisia

    Aprilie 1, 2009 at 15:37

  22. 🙂 Multumesc. Si tu

    teiucul

    Aprilie 1, 2009 at 15:45

  23. Eu cred ca-i pacaleala. 😈

    KingSnake

    Aprilie 1, 2009 at 16:12

  24. I’auzi nasica ce spune Marul! Cica ma pacalesti :mrgreen:

    teiucul

    Aprilie 1, 2009 at 16:31

  25. Io nu stiu ce sa cred… 😆

    Anestisia

    Aprilie 1, 2009 at 17:38

  26. Bre,ce serios esti azi…ne pacalesti,nu-i asa? 😆

    Monique

    Aprilie 1, 2009 at 17:41

  27. Io cred ca d-aia e serios, n-a reusit sa ne pacaleasca . 😛

    Anestisia

    Aprilie 1, 2009 at 17:43

  28. Buna dimineata!
    M-am trezit din somn si m-am gandit (impropriu spus, au facut scurt-circuit doi neuroni) sa va salut!
    Deci…Va salut cu respect stimate doamne si domni! 😯

    P.S. Dracu stie ce am visat 😛

    Venny

    Aprilie 2, 2009 at 00:35

  29. sburlea, in tinerete te gandeai la bautura si femei, acum vad ca te gandesti la mancare si femei (sau facuta de femei…ceva de genul)

    Venny

    Aprilie 2, 2009 at 01:14


Lasă un răspuns

