Insemnari Irelevante

Timiditatea – un defect al oamenilor mari, tupeul – defectul oamenilor mici!

Ospatul

with 63 comments

Eu nu stiu ce e aia o surubelnita. Disting cu greu un patent in lada cu scule. Asta daca o gasesc si nu cumva scot aspiratorul. Pe care il confund, de obicei, cu fierul de calcat. In bucatarie e la fel numai ca putin mai rau. Ma tem si fug ca dracu’ de tamaie cand vad aragazul. Nu-l inteleg, nu-l suport, ma enerveaza. Imi pare un balaure cu patru capete care mai scuipa si foc. Si mai are si ditamai burta care se infierbanta uneori.

Despre oale, ce sa spun? Nu le cunosc! Cu greu, dupa ani si ani de chin, am inteles care e diferenta intre o tigaie si un ceaun. Nu pricep ce e aia oala cu presiune si de ce nu are voie sa stea in cuptor. Sau are? Cine e teflon? Cum adica sa fierbi legumele in abur? Pai ce, oalele sint rude cu fierul de calcat? Forme, forme… Ce-s alea? Compozitia cozonacului trebuie turnata in forme. Rahat! Pai ce, la mine in bucatarie e turnataorie? In plus, mi-e o frica de ma cac pe mine de cutite. Imi par a vorbi intre ele. Mai mereu mi se pare ca pun la cale cum sa se infrupte din burice. Buricele degetelor, sper.

Era spre dimineata zilei cu bradul. Terminasem curatenia. Dupa ce l-am rezolvat pe vecinul cu apa, mi-am zis ca e vremea sa ma pun pe gatit. Citisem eu intr-o carte de capatai ca asa se face. Bine, cartea era de colorat – Sapte scoici surori – dar ma impresionase autorul. Asta cu gatitul era o premiera absoluta. Gatit cu foc adica. Mi-am zis ca trebuie sa incep cu inceputul – cu aragazul. Orice ar fi fost, trebuia sa-l aprind. Mie imi e tare frica de foc. Stiam de la mama ca nu e bine sa te joci cu el ca aveam sa fac pipi pe mine si sincer nu prea aveam chef sa ma fac de ras in fata fetei. Si mai eram si proaspat tuns. Mi-am luat inima in dinti, o cutie de chibrituri in mana si m-am uitat infiorator spre cuptor. Daca gatim, aprindem cuptorul, nu? Am deschis usita balaurelui, am invartit de un buton, am auzit un fas, am aprins un bat si l-am aruncat in cuptor. Nema. Nu se aprindea nimic.

Am repetat operatiunea de cateva ori. Mirosea deja a gaze. M-am gandit ca venise vremea sa cedeze. Gaz, scanteie, poc, o mica flama si apoi se aprinde si cuptorul. Am aprins un alt bat, l-am aruncat. Nimic!!!!!!! Trebuia sa-mi inving groaza. M-am aplecat sa ma uit de ce nu vrea. Am observat o mica usita pe care am ridicat-o. Abia atunci am zarit limba nenorocitului. Alt bat, usita de jos ridicata, flacara. Nimic! Nu tu bum, nu tu poc, nimic. Fas era. Intr-un final, am realizat ca aprinsesem un ochi de deasupra.

Nu mi se arata deloc asta cu gatitul asa ca am decis ca trebuie sa fac ceva simplu. Sushi. Ce putea fi asa greu? Niste orez fiert si niste fasii de peste in care sa invelesc micii chinezi. Din pacate, pe vremea aia nu prea era pangasus dar aveam prin frigider niste somon, cred. Am coborat si am cumparat o punga cu orez. Am luat un vas, o oala ceva, am pus apa si am pus-o pe aragaz. Nu ma pricep sa spun ce forma avea, cati litri de apa erau acolo. Stiu sigur ca era argintie si destul de mare. Am stat cum 2 minute sa o umplu. Si am pus si orezul. Putin la inceput. Mi s-a parut nesmnificativ, aveam mult peste iar fundul oalei nu era acoperit complet. Am turnat mai mult de jumate de pachet. Eram multumit.

Am fasiat pestele ala rosiatic si supravegheam cu atentie micile boabe zglobii. Mi-a sunat telefonul. Apoi m-am asezat sa ma relaxez nitel. Am adormit. M-am trezit si am dat fuga sa vad ce face prietenul meu, orezul. Era bine, se lafaia pe tot aragazul pana pe gresie. Oala imi amintea de vulcanii noroiosi. Bolborosea ciudat iar boabele imi pareau miliarde. Era deja mult prea mult. Am mai zis ca-s un suflet milos. Am adunat surplusul si am coborat sa hranesc pisicile. Cred ca pe vreo doua le-am oparit cand am aruncat caserola in gradina. Sper sa fi fost alea care se pisau pe presul meu. Am revenit acasa. Vasul ala argintiu gemea sub povara umflatului. Am gustat putin si mi s-a parut ca nu are sare. L-am inaltat la gradul de potroaca, aveam sa aflu.

Cand am considerat ca e gata, am stins focul. De acum, ma chinuiam ca naiba sa infasor pestele in jurul boabelor. Mi s-a parut totusi straniu ca era cam tare. Nu pestele. Nu stiam cum sa prind pestele ca sa arate a rulouri asa ca am incercat sa-l innod dar n-a mers. M-am gandit sa-l cos, n-aveam ata la culoare. Am zis sa-i infig niste scobitori, nu aveam. Dar pe birou, ma asteptau niste agrafe. Dar daca ei nu-i placea metalul? Mi-am amintit de Brancusi asa ca am inceput sa sculptez niste bete de chibrit. Numai la un capat ca nu m-a dus teasta sa scot si maciulia de fosfor. Gata! Totul era aranjat, trebuia sa soseasca. Tremuram tot. La un moment anume, a si vorbit:

– Mi-e foame!

– Abia asteptam sa spui asta! Am facut ceva special!

Abia dupa ce a gustat a inteles cu adevarat ce am vrut sa spun. Pentru ca am comandat o pizza.

Written by Teiucul

Martie 27, 2009 la 11:43

Publicat în Insemnari Ironice

63 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. primaaaaaaaaaa!

    aA

    Martie 27, 2009 at 11:53

  2. 😆 Bravooooooo! Imediat ajunge si zapada 😆

    teiucul

    Martie 27, 2009 at 11:55

  3. esti un pericol public :))))))))))))))))))))

    aA

    Martie 27, 2009 at 11:57

  4. aaaaaaaaaaaaaa,ce memorie avem!!! 😆

    aA

    Martie 27, 2009 at 11:57

  5. Ce memorie?

    teiucul

    Martie 27, 2009 at 12:01

  6. =))))))))))
    ‘neata si aici!
    Esti un geniu in ale bucatariei. Desi nu te pricepi, ai facut mancare. Daca n-a fost buna la gust, asa nu mai conteaza.
    Si cum esti asa priceput, cred ca tu ai fi in masura sa dezlegi miterul nostru cu obiectul neidentificat. Cine stie ? O fi pentru sushi. 😆

    Joaninha

    Martie 27, 2009 at 12:02

  7. *misterul, ca miterul e dezlegat, umbla liber 😆

    Joaninha

    Martie 27, 2009 at 12:03

  8. Jo, acum am vazut. Cred ca e ce a ramas de la sushi
    =)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

    teiucul

    Martie 27, 2009 at 12:04

  9. Fishbone 😆

    Joaninha

    Martie 27, 2009 at 12:09

  10. =))))))))))))))

    imi amintesc de prima ciorba facuta de mine :)))
    la indemnul sensibil ‘ma mai tii mult pe sandvisuri ?!?’

    aveam fo 20 de ani si nu facusem vreodata, macar, cartofi prajiti (pe care frate-miu si-i face de pe la 8 ani)

    carte de bucate…telefon la mama…telefon la bunica (toata lumea socata. radeau isteric si ironic) . am facut-o. a iesit ca draq :))
    era un fel de zeama cu 3 legume in ea si cu pui. piept de pui ca eu de-ala mancam.
    evident am aruncat-o. la fel si pe urmatoarele 3.

    au murit multi pui degeaba in ziua aia. nici legumele n-au dus-o mai bine. dar si io am stat in bucatarie pana am dat in clocot :)))

    pisica turbata

    Martie 27, 2009 at 12:26

  11. Esti incredibil de milos, finule! =))))))))))))))))))))

    Buna dimineata!

    Anestisia

    Martie 27, 2009 at 12:31

  12. eu zic ca totusi conteaza gestul, ca te-ai agitat, ca ai avut intentia, ca n-a iesit… partea a doua 🙂 si tot ca dovada a sufletului milos ai zis sa manance si aia de la pizzerie o paine, sa aiba si ei vanzare 🙂

    crocoditza

    Martie 27, 2009 at 12:32

  13. Buna dimineata, nasica 🙂 Asa sint eu, un suflet de copil ascuns in corpul unui baietel!

    Fino, cu orezul meu si ciorba ta dadeam gata pe oricine =))))))

    teiucul

    Martie 27, 2009 at 12:43

  14. Croco, nu eu am vrut pizza =)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

    teiucul

    Martie 27, 2009 at 12:47

  15. nasule – ii dadeam gata pe toti. unu nu mai traia :))))

    oricum discutia de dupa prima ciorba, uitandu-ne noi la oala, a fost ceva de genul:

    – ce e asta?
    – ciorba
    – ce fel de ciorba?
    – de pui
    – pai si puiul unde e?
    – printre legume
    – si legumele unde sunt?
    – printre bucatile de pui
    – tu ai gustat-o?
    – nu fi scarbos!!
    – si ce facem cu ea?
    – pai nu e logic? o aruncam :)))

    pisica turbata

    Martie 27, 2009 at 12:48

  16. Bine ca nu ti-a trecut prin minte sa faci pui umplut cu legume, ca nu stiu cum suna discutia =))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

    teiucul

    Martie 27, 2009 at 12:52

  17. -ce e asta?
    -pui cu legume
    -esti sigura?
    -ce vrei sa spui?
    -pai unde-s legumele?
    -in curu puiului!!!!!!!
    -si de ce te enervezi? io am cerut ciorba. daca ai vrut sa improvizezi, e vina mea???

    …cred :)))

    pisica turbata

    Martie 27, 2009 at 12:54

  18. – Ce avem noi aci?
    – Unde?
    – Pe farfurie?
    – Pui cu legume, ce dracu!? Nu vezi?????
    – Nu!
    – Nu esti atent, e o butaforie

    teiucul

    Martie 27, 2009 at 12:55

  19. =)))))))))

    la cat eram de priceputa (observati paste tense-ul) discutia putea sa fie si asa:

    – Ce avem noi aci?
    – Unde?
    – Pe farfurie?
    – Pui cu legume, ce dracu!? Nu vezi?????
    – Nu vad decat cotletul asta de porc cu orez!

    pisica turbata

    Martie 27, 2009 at 13:02

  20. =)))))))))))))))))))))))))

    teiucul

    Martie 27, 2009 at 13:03

  21. Acuma na,intreb si eu..da’de ce a comandat ea pizza??..putea si ea sa se sacrifice si sa manance.Asa era frumos si te simteai si tu mai bine vazand pana unde mergea sacrificiul ei 🙂

    sebra

    Martie 27, 2009 at 13:17

  22. Sebra, io as zice ca bine a facut. Nu era atata apa in oras cat sa-i ostoiesc setea dupa asa o potroaca 😆

    teiucul

    Martie 27, 2009 at 13:20

  23. Mai, mai, dar ce de bucatari si bucatarese aici. Sa inteleg ca va exprimati sentimentele fata de cei dragi pana la sacrificiu’ (lor). :$

    Venny

    Martie 27, 2009 at 13:26

  24. Pai da.Dar ce te-ar fi tinut minte cum i-ai ostoit tu setea….ehe

    sebra

    Martie 27, 2009 at 13:26

  25. Era simplu. Umpleai iar oala aia timp de 2 minute 😆

    Joaninha

    Martie 27, 2009 at 13:49

  26. Salut. Teiucule sa inteleg ca la prima intalnire in gasca la iarba verde, tu faci gratarul? 😀

    Chitzy

    Martie 27, 2009 at 13:50

  27. Da Jo, uite ca nu mi-a trecut prin minte. Legam o sfoara de manere, i-o prindeam pe dupa urechi si o adapam =))))))))))))))))))

    teiucul

    Martie 27, 2009 at 13:51

  28. Chitzy, daca promiti ca tu frigi carnea, io construiesc gratarul. Pazea =)))))))))))))))))))))))))))))

    teiucul

    Martie 27, 2009 at 13:52

  29. Si evident, salutare!

    (m-am ramolit de tot)

    teiucul

    Martie 27, 2009 at 13:53

  30. OK, promit! Dar construiesti gratarul la fata locului ca sa nu ne pacalesti ca tu l-ai facut 😛

    Chitzy

    Martie 27, 2009 at 13:54

  31. Asa sa ne ajute Dzeu, Chitzy! Sa supravietuim si sa nu ramanem nemancati =))))))))))))))))

    teiucul

    Martie 27, 2009 at 13:55

  32. Facem supravietuire 😀 Si vorba aia: ” Mancarea-i fudulie, bautura-i temelie”

    Chitzy

    Martie 27, 2009 at 13:57

  33. Heheheeeeee! Vorba aia m-a tinut departe de perfuzii

    teiucul

    Martie 27, 2009 at 13:58

  34. de ce-mi spune ca e duplicat ceea ce vreau sa mai scriu?

    Chitzy

    Martie 27, 2009 at 13:59

  35. Chitzy, te rog sa citesti primul pasaj al acestui post! Se aplica si la net =))))))))))))))))))))))))))))))))

    PS – Serios ca habar nu am. Probabil ca oi mai fi spus si mai devreme. Si oricum, blogul are vointa proprie 😆

    teiucul

    Martie 27, 2009 at 14:00

  36. Da, a fost din cauza mea (partial)! Am dat propune ptr coment si cand nu a aparut dadeam iar si atunci imi spunea ca e duplicat! L-a luat mai greu 😀

    Chitzy

    Martie 27, 2009 at 14:03

  37. Finule, iti spun cu mana pe inima, imbraca-te in costum de greiere la vara. Prea ai muncit pentru el.Il meriti din plin. 😆

    Anestisia

    Martie 27, 2009 at 14:31

  38. sburlici, ştii că nu sunt egoist, aşa că ce am primit de la fete (ADA şi Marmoţica) îţi dau şi ţie o leapşă. Se numeşte: Ce fac vampiruţele când se plictisesc? Joacă leapşa.
    Aşa că ia de aici frăţică:
    http://lagurasobei.blogspot.com/2009/03/ce-fac-vampirutele-cand-se-plictisesc.html

    Venny

    Martie 27, 2009 at 14:34

  39. Buna ziua!

    La vara adu-mi aminte sa nu faci tu nimic de mancare! mi-am propus sa mor de batranete… in somn! 😆

    Nu sunt departe de tine, dar eu nu ma bag la de-astea grele… o sa reincep antrenamentele din vara… atunci sa vezi povesti! 😀

    Ada

    Martie 27, 2009 at 14:48

  40. Hi hi… 😉
    Asta cu orezul mi s-a intamplat si mie. Pe la inceputuri. Ca acum fac mancare buna. (Zic io)

    Zice maica-mea sa pun orez la fiert ca sa fac un pilaf. Ca ea venea tarziu si nu mai avea timp de gatit. Si zice sa pun o cana de orez la 4 cani de apa. Eu, batuta-n cap ca-ntotdeauna facui exact invers adeca 4 de orez si una de apa. Tata ma vede si-mi zice:
    – Sigur ti-a zis maica-ta asa?
    – Da taticule, ce crezi ca nu mai tiu minte?

    Booon. Zis si facut.
    Dar nu spui ce s-au lins pe bot cainii mei a doua zi… 😉

    jasmin

    Martie 27, 2009 at 15:04

  41. sburlici nu te dai la fund cu leapsa..nu? Sper sa nu te stergi cu ea acolo. 😀

    Venny

    Martie 27, 2009 at 15:14

  42. venny-nu ,stai linistit 😆

    aA

    Martie 27, 2009 at 15:41

  43. :))

    Teiucule, eşti durere dacă tu te aşteptai să aprinzi cuptorul pe stilul grenadei ovensive aruncate în tranşee! 😀

    Nu te descuraja. Începe cu cartofi fierţi, şi ia-ţi un ceas de bucătărie cu alarmă! 😀

    Marlo

    Martie 27, 2009 at 16:01

  44. *ofensive. S-a ferit tastatura de degetul aflat în picaj. Se mai întâmplă. 🙂

    Marlo

    Martie 27, 2009 at 16:05

  45. Venny, dau un ochi si raspund. Cel mai probabil maine, ca tot ajung la birou :mrgreen:

    (oare nu-si da nimeni seama cat is de batran si de uituc? acum mi-am amintit ca am ramas dator si la mar, cu o leapssa)

    teiucul

    Martie 27, 2009 at 17:11

  46. Marlo, mie cred ca mi-ar trebui o bucatarie cu alarma 😆

    teiucul

    Martie 27, 2009 at 17:12

  47. Nasica, acu vazui: greiere sa fie. Fucsia! Tu iti dai seama despre ce vorbim?

    Un nebun. Mic si cracanat. Un costum. Mulat. Atat de tare, incat imi trebuie o sticla taiata si infipta in gura pentru a putea respira. Deci, un fucsia langa gratar. Fierband orez. Stilisti. Smurd. Panica. Stilisti. Politia. ProTv. Gunoieri. Balamuc.

    Profit de aceasta ocazie pentru a va invita sa NU uitati de Insula Gunoierilor

    =))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

    teiucul

    Martie 27, 2009 at 17:21

  48. N-are nimic finule, de sticla taiata si de infipt…, ma ocup eu. 😆

    Anestisia

    Martie 27, 2009 at 17:46

  49. Teiucule eu m-as inscrie dar inca nush cum o sa stau cu programul! Dar nu-i nicio problema ca daca nu apuc sa ma inscriu vin cu cortul

    Chitzy

    Martie 27, 2009 at 18:12

  50. Chitzy, noi sa fim sanatosi! Ca om gasi noi si pe unde sa adormim, ce mama ma’sii. Numaidecat incropim de un bivuac pe cabana 🙂

    teiucul

    Martie 27, 2009 at 18:14

  51. Vorbeste breh si pe intelesul meu! 😈

    Anestisia

    Martie 27, 2009 at 18:16

  52. Teiucule eu vin cu hamacul din dotare. Si promit ca daca ne betzivim dorm la umbra lui 😀

    Chitzy

    Martie 27, 2009 at 18:16

  53. BIVUÁC, bivuacuri, s.n. 2. (Rar) Adăpost al alpiniştilor sau al turiştilor (mai ales în timpul nopţii). [Pr.. -vu-ac] – Din fr. bivouac.

    teiucul

    Martie 27, 2009 at 18:19

  54. Sburlea, ne injuri cumva??? 😯

    Ada

    Martie 27, 2009 at 18:21

  55. eh…d-aia nu mi-a placut mie alpinismul

    Anestisia

    Martie 27, 2009 at 18:27

  56. Ada, cum as putea?

    teiucul

    Martie 27, 2009 at 18:27

  57. …suni un prieten sau apelezi la public. ;;)

    Anestisia

    Martie 27, 2009 at 18:28

  58. =))))))))))))))))))

    teiucul

    Martie 27, 2009 at 18:30

  59. Nasa, intotdeauna o draguta, gata sa te ajute! 😆 Ce te-ai face tu, finutule, fara Nasa??? 😛 😆

    Ada

    Martie 27, 2009 at 18:46

  60. Ada, nu stiu… Nici nu as vrea sa ma gandesc…

    teiucul

    Martie 27, 2009 at 18:53

  61. N-ai mai fi fin. ;;)

    Anestisia

    Martie 27, 2009 at 20:18

  62. Mai,sa fie 🙂 parsiv tare orezu asta…
    se umfla de nu mai incape-n oala.
    Eeee,cate amintiri din bucatarie am cu el 😀
    Si iaca ti-a mai dat si tie de furca.Hmmm!Sa-l arda focu!
    Vezi,ai ras tu cand am zis ca fac pilaf dintr-un bob.Nu are spor la umflat 😆

    Lori

    Martie 28, 2009 at 23:37

  63. hai ca m-ai distrat,nu gluma!
    Somn usor,zile frumoase,o saptamana asa cum o vrei tu 🙂

    Lori

    Martie 28, 2009 at 23:41


Lasă un răspuns

