Insemnari Irelevante

Timiditatea – un defect al oamenilor mari, tupeul – defectul oamenilor mici!

One day without… what? Or…?

with 56 comments

Incep a scrie prin a-l foarte saluta pe Boly, vorba unui clasic in viata. Inainte de a-mi incepe dizertatia, avertizez public asupra catorva lucruri:

Boly, e posibil sa nu-ti fie pe plac ceea ce urmeaza. Tie sau initiatorilor proiectului.

Nu sufar de Teoria Conspiratiei.

Am cateva obiceiuri extrem de proaste: sint grobian de direct si obisnuiesc sa gandesc destul de mult. Fiind vorba de propria-mi judecata, imi asum orice virgula din cele ce urmeaza.

Asadar, am fost rugat sa ma alatur unei campanii: One day without…. Si da, intentionat nu scriu numele. Desi se mentioneaza atat in disclaimer cat si in mesajul primit, ca nu e vorba de o campanie impotriva unei companii sint tentat sa NU cred asta. Motivatia este una cat se poate de NOBILA: „Vrem ca oamenii sa nu uite ca exista si iarba verde, ca au copii care vor afara la joaca, ca au animalute care vor sa se joace si sa fie iubite ca au dictionare, enciclopedii CA EXISTA VIATA !!!! Nu numai internet si … Nu urmarim nici un cistig ci doar vrem ca oamenii sa se trezeasca putin din starea asta de latenta !!!”  Exact acum incepe sa se rupa logica. Mai precis, incep sa am indoieli MAJORE inca din momentul in care citesc site-ul campaniei. Unde nobilul motiv apare intr-o perfecta forma de alibi, din punctul meu de vedere. Si atunci, incep sa ma gandesc asa:

Scenariul I

Campania este initiata de compania in cauza. Prin afilierea oamenilor, a liderilor de opinie in mod special la asa un motiv uman, se creeaza AWARNESS sau chiar TRIAL. Mai mult, e destul de clar ca subiectul va naste controverse, minim un „conflict” intre generatii. Si deci, fiecare persoana care se va asocia campaniei, va deveni un BRAND AMBASADOR – fie prin postarea unui articol pe blog, fie prin comentarii. Si nu m-ar mira deloc sa vad in curand, o campanie publicitara masiva gazduita de celebra companie.

Scenariul II

Campania este initiata de gigantul care a facut o oferta ostila de preluare a principalului competitor al companiei in cauza. La momentul ofertei, gigantul respectiv s-a vazut pus in fata ipotezei ca acesti competitori sa creeze o alianta. Iar marea companie, care vinde „ferestre„, doreste acum discreditarea. Caci daca nu oprobiul public, ce alt factor ar putea duce la o scadere serioasa a actiunilor? Si asta, intr-o lume in care Greenpeace de exemplu, face topuri la care directorii de marketing se uita cu ochii scosi din orbite. Nu de alta, dar se pare ca s-a mai sofisticat si consumatorul si pare sa aleaga marci tinand cont si de responsabilitatea sociala dovedita de o companie sau alta 😉

Caci daca nu ar fi asa, n-ar fi fost mai simpla o initiativa de genul: HAI SA NE INTALNIM, CAT MAI MULTI, IN PARCURI? O ZI INTREAGA!?!

PS – Boly, te rog sa ma intelegi exact: nu te-am refuzat si in nici un caz, nu te acuz de rea-intentie! Ba chiar am a-ti multumi pentru ca mi-ai oferit un subiect care m-a pus rau pe ganduri!

Written by Teiucul

Februarie 28, 2009 la 03:48

Publicat în Insemnari Elucubrante

56 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Buna dimineata! Da’ ce matinal, domnu’ … 😆
    Am vazut ceva despre asta la Ane, dar n-am avut timp sa citesc, recunosc.
    Oricum, azi cred ca nu stam in casa. O sa dam un search pe Google sa vedem unde putem sa iesim in oras. 😆

    Joaninha

    Februarie 28, 2009 at 09:35

  2. Si ceva mai serios acum … nu cred ca eu cel putin m-am „dezumanizat” in asa hal incat o chestie care circula pe net sa ma traga de maneca sa nu stau asa mult pe net! 😆
    Si noi si blogul nostru suntem dovada ca mai exista viata si iubire, dom’le! 😉

    Joaninha

    Februarie 28, 2009 at 09:37

  3. Bun dimineata 🙂 Jo, asa-i si cam asta am si vrut sa spun. Ideea mea (fixa) e ca – de multe ori – in spatele unor initiative ce par de maxima umanitate, se ascund niste treburi discutabile

    teiucul

    Februarie 28, 2009 at 11:11

  4. Buna dimineata, teiucilor 🙂 Io astept sa-mi povestiti cum a fost aseara

    Erminusa

    Februarie 28, 2009 at 13:49

  5. Buna dimineata, Erminusa 🙂
    Ma bucur sa te revad. Cred ca o sa povesteasca Ada, tot ea a fost si cu aparatul. Sau marul. Sau Asterix. Sau Monique. Sau Eu. Sau Dragos. Ca io’s batran si nu-mi mai amintesc exact 😉

    teiucul

    Februarie 28, 2009 at 13:52

  6. Neata lume!
    Ermi..a fost super aseara!Din pacate (pt mine,nu stiu pt ceilalti 😀 ) eu am stat f putin,dar m-am simtit extrem de bine intre acesti minunati OAMENI.

    Monique

    Februarie 28, 2009 at 14:13

  7. Pai cum adica, Monique? Tu crezi ca s-a bucurat cineva ca ai plecat devreme? Neah

    teiucul

    Februarie 28, 2009 at 14:17

  8. teiucul // februarie 28, 2009 la 14:17

    Pai cum adica, Monique? Tu crezi ca s-a bucurat cineva ca ai plecat devreme? Neah

    Subscriu 😉

    Eu

    Februarie 28, 2009 at 14:24

  9. teiucule,pe langa faptul ca esti insurat…mai esti si un dragut 😆

    Monique

    Februarie 28, 2009 at 14:31

  10. Eu…stii bancul cu Eva?Eva…labil si pt tine! 😀
    Un „finut” si un dragut 🙂

    Monique

    Februarie 28, 2009 at 14:32

  11. 😆

    teiucul

    Februarie 28, 2009 at 14:36

  12. 😆
    Mersi de informatii 😆
    Da..deci azi va urasc 🙂

    Erminusa

    Februarie 28, 2009 at 14:42

  13. Stai bre, nu zi asa. Ca stii ca ne-ai lipsit 😉

    teiucul

    Februarie 28, 2009 at 14:45

  14. Mersi, teiucule, stiu..Nu de asta va urasc…Sau tocmai de asta va urasc 🙂 Nu m-am hotarat inca 😛
    Pentru ca n-am putut sa ajung…da’ asta e. Maybe next time 🙂

    Erminusa

    Februarie 28, 2009 at 14:49

  15. Mai bine apareai, Ermi. Poate asa scapam eu 😆 Are o frecventa si o imaginatie incredibila de vorbe cand i se pune pe careva. 😆

    Asterix

    Februarie 28, 2009 at 14:51

  16. Sa nu cumva sa intelegi ca doar de asta era bine sa apari si tu, dar sigur era bine 🙂

    Asterix

    Februarie 28, 2009 at 14:55

  17. Sburlea, ideea in sine este buna, poate nu corect „desenata”, dar fiecare are dreptul de-a alege. Eu as fi zis ca nu prea are legatura google, cu iesitul la plimbare, cititul unei carti…samd ci internetul .

    Cred ca „o zi fara internet” suna mai bine, dar n-as fi fost de acord. 😛

    Anestisia

    Februarie 28, 2009 at 15:30

  18. Hai buna dimineata !
    A fost fain aseara si totul poate fi rezumat prin ceea ce am zis amandoi aseara cand am ajuns acasa: „Misto oameni ! ” 🙂
    Poate va corupem pentru 8 martie la concert. 😉
    Si asteptam pozele de la Ada. 😀

    KingSnake

    Februarie 28, 2009 at 16:12

  19. Noi nu ne prea dam inlaturi de la multe lucruri. Iar Vama ne place mult. Asa ca, daca nu e iar sburlita pe la birou, raspundem cu prezent duminica viitoare 🙂

    teiucul

    Februarie 28, 2009 at 16:43

  20. As vrea sa va urasc(cum a zis ermi 😛 ), dar nu pot decat sa ma bucur pentru voi. 🙂
    eh, o veni si vremea mea…

    Anestisia

    Februarie 28, 2009 at 16:47

  21. Apropo, aseara am discutat de intalnirea din vara. Si sint sigur ca ai sughitat ca tocmai ce discutaram sa ne vedem dupa 8 August 😉

    teiucul

    Februarie 28, 2009 at 16:49

  22. De sughitat am sughitat, dar am crezut ca ma injura aia de la centrala telefonica, cand colo, voi erati. 😛
    Finule, eu am trimis mail, deci stii ce mi-as dori.Daca nu se poate, (nu-s eu miezu’) incerc sa ma conformez dupa planurile voastre. incerc. 🙂
    (a doua Vineri din August, ar fi super)

    Anestisia

    Februarie 28, 2009 at 16:57

  23. ps. macar o data pe saptamana cred ca ar trebui sa postezi din nou acel articol cu propunerea de a ne intalni in vara.Poate sint si persoane mai uituce decat mine 😛

    Anestisia

    Februarie 28, 2009 at 17:01

  24. oooofffffffffff…ce liniste…

    Monique

    Februarie 28, 2009 at 18:52

  25. Buna seara in primul rand!
    In al doilea rand, va spun ca povestea si pozele va asteapta cuminti! 😛
    http://thoughtsbyada.wordpress.com/2009/02/28/gunoierii-reloaded/
    Si… zic eu, ca daca mai sunt oameni ca noi, nici o sansa sa ne acapareze netul viata!

    P.S.: Interesting marketing point of view!

    Ada

    Februarie 28, 2009 at 20:58

  26. M-am trezit 🙂

    teiucul

    Februarie 28, 2009 at 22:23

  27. Buna seara tuturor !!!
    Teiucule, in primul rind iti multumesc pentru intelegere si participare….iti repet ca raminem la fel ca si pina acum !!!!
    in alta ordine de idei….cad ambele scenarii pentru ca te asigur 100% ca e vorba de o campanie a unui bun prieten si nu are absoult nici o legatura cu ferestre , giganti sau alti asemenea monstrii
    Iti respect parerea dar ieti mai spun inca o data ca se vrea doar acea cauza nobila de care ai amintit mai sus, atit……
    Sa fim sinceri, sunt o gramada de oameni care nu stau in fata calculatorului toata ziua pentru simplul fapt ca nu au timp….
    dar hai sa ne gindim si la cei care stau si au timp pentru asa ceva……nu crezi ca lor le-ar veni bine o zi fara google!?!?!?!
    A fost google pentru ca e google….putea sa fie blogu´ lu ´ boly, Dono, Punct si de la Capat, insemnari irelevante, TheFua, thornofrose si multi multi altii……atit
    Ar mai fi de spus dar deocamdata ma opresc aici !
    Voi ce credeti !?

    boly

    Februarie 28, 2009 at 22:25

  28. „Whether we like it or not, “Google” is almost synonymous with “Internet”.
    😆

    boly

    Februarie 28, 2009 at 22:27

  29. Sa traiesti, Boly 🙂
    Ma bucur ca-mi spui ca ramanem la fel.Da’ de o disputa, sa stii ca am mare chef

    PS – Sper ca data viitoare, sau macar la vara, sa te avem alaturi ca prea ne radem cand ne vedem

    teiucul

    Februarie 28, 2009 at 22:33

  30. hi hi hi , as vrea teiucule……dar nu promit nimic…..
    am deja 6 ani de cind nu am ajuns acasa si deja……incep sa ma ia nervii aia rai
    😆
    poate ajung…….Dumnezeu stie !

    boly

    Februarie 28, 2009 at 22:43

  31. Buna seara domnu’ teiucu’ .Daca nu e cu suparare, ce inseamna domne’ LMA ? Lamuraste-ma si pe mine te rog, sa pot sa dorm si eu. Multumesc
    PS:Sarumina doamna.

    Eu

    Februarie 28, 2009 at 22:48

  32. Sa traiesti, Eu! Cum sa fie cu suparare? La Multi Ani 🙂

    teiucul

    Februarie 28, 2009 at 22:55

  33. Multzam fain.

    Eu

    Februarie 28, 2009 at 22:57

  34. 😉

    teiucul

    Februarie 28, 2009 at 23:01

  35. Buna dimineata!

    Monique

    Martie 1, 2009 at 11:27

  36. Salut,
    Eu am initiat campania One Day Without Google. Asa cum a zis si Boly nu am nimic de-a face cu gigantii. Corporatisti sau imbracati in straie de clovni joviali si saltimbanci.
    Doar in masura in care aveti si voi.
    Sunt un utilizator normal, ideea am avut-o din vara trecuta si am zis ca nu strica putina constientizare a unei indobitociri la care mai mult sau mai putin aderam cu totii.
    Intr-o lume post post moderna in care mediul reprezinta mesajul si valoarea acestuia se perimeaza, eu cred ca initiativa asta romaneasca 100% poate avea succes. Depinde de fiecare dintre noi.
    Atata timp cat te fulgera un asemenea gand cum ca ar fi posibil asa ceva, scopul initiativei este atins. Constientizarea este o prima faza, so stay tooned….

    ODWGOOG

    Martie 1, 2009 at 11:58

  37. Buna dimineata, iar!
    ODWGOOG, bun venit. Am inteles ca tu ai initiat campania si tocmai de aceea te intreb: daca e asa de romaneasca, de ce site-ul campaniei e in engleza? Si nu-ti face griji, rogu-te, apropo de constientizare. Is unul din cei care tipa in gura mare ca ar trebui ca oamenii trebuie sa-si revizuiasca modus vivendi 😉

    teiucul

    Martie 1, 2009 at 13:35

  38. Buna ziua!
    La multi ani,doamnelor,domnisoarelor!
    O primavara minunata sa ai,teiuc!

    Lori

    Martie 1, 2009 at 13:38

  39. Multumesc la fel, Lori!

    teiucul

    Martie 1, 2009 at 13:44

  40. Buna ziua.
    Sarumina si La multi ani de 1 Martie Doamna!!!
    Sa aveti o primavara asa cum va doriti.

    Eu

    Martie 1, 2009 at 13:45

  41. teiucule…suparat?

    Monique

    Martie 1, 2009 at 13:48

  42. Nici vorba, Monique. Abia ce m-am trezit, iar 🙂 Daca mai dorm mult, ma chiaunesc de tot

    teiucul

    Martie 1, 2009 at 13:51

  43. Nu mai dormi,bre…scoate-ti frumoasa doamna la o plimabrica 🙂

    Monique

    Martie 1, 2009 at 13:55

  44. Acum, acum Monique. Asta negociam 🙂 Sa inteleg ca tu tastezi din parc? 😉

    teiucul

    Martie 1, 2009 at 13:58

  45. Eu plec mai tarziu…dupa ce se trezeste cel mic 🙂

    Monique

    Martie 1, 2009 at 14:09

  46. seara buna! ca sa fiu sincera si eu ma gandisem la aceeasi chestie,dar acum ca ne-a lamurit boly si dl de mai sus,poate ca m-am grabit cu presupunerile 🙂
    ma bucur ca v-ati rupt in figuri,am vazut si pozele!
    sa aveti o primavara frumoasa 🙂

    aA

    Martie 1, 2009 at 20:27

  47. aloooooooooooooooo, vreau si eu pozilii !!!!!
    sa vad si eu acilea peste mari si tari !!!!
    😆

    boly

    Martie 1, 2009 at 20:50

  48. Vezi, Boly, ca pe zi ce trece imi confirmi faptul ca nu citesti si comentariile.
    februarie 28, 2009 la 22:25 este un comentariu de-al tau
    februarie 28, 2009 la 20:58 este un comentariu de-al lui Ada, acolo ai si pozele 😉

    Asterix

    Martie 1, 2009 at 21:17

  49. mai Asterixe, ai ceva cu mine ma!?!?!
    mai gresesc si eu ……..
    😆

    boly

    Martie 1, 2009 at 21:56

  50. Hai bonsoir! 🙂

    Monique

    Martie 1, 2009 at 21:59

  51. Gata plimbarica? Ala mic, e bine? O iubita noua, ceva? 😆

    teiucul

    Martie 1, 2009 at 22:11

  52. Sa traiesti Teiucule!
    Boly, taxez si eu pe cine prind 😈 , nu esti singurul 😉

    Asterix

    Martie 1, 2009 at 22:28

  53. Buna seara!

    @Boly: sper ca te-a lamurit Asterix! 😀

    Ma duc sa scriu mailul de confirmare pentru la vara si… ne vorbim maine!

    Sburlici, asteptam cu interes urmatoarele povestiri! 😀

    Ada

    Martie 1, 2009 at 22:38

  54. no bine atunci….accept !!!
    😆

    boly

    Martie 1, 2009 at 22:38

  55. teiucule,gata plimbarea..m-a cam dat in spume plimbarea asta 😀 …si nu,nu are nicio iubita 😛

    Monique

    Martie 1, 2009 at 22:41

  56. @teiucul: pentru ca nu numai romanii folosesc servicii Google, si sa fim seriosi Google nu s-a inventat la Cucuietii din Deal….
    Cat despre constientizare, asta se vrea campania respectiva, nu altceva

    ODWGOOG

    Martie 2, 2009 at 09:46


Lasă un răspuns

