Insemnari Irelevante

Timiditatea – un defect al oamenilor mari, tupeul – defectul oamenilor mici!

Frumusete toxica

with 25 comments

A.S. Sint mic, nestiutor si prost. Da’ macar e bine ca-mi dau seama de asta, cred. Eu nu am apucat sa explic prea tare cam cum e cu povestea de aci, la bolg ma refer. Am incercat ceva, acum

Formula din titlu, a fost consacrata de Julie Bargmann, un arhitect peisagist. Sambata am evadat din oras – doi umani si un patruped. Pretul libertatii a fost echivalentul a 5 rosii luate de la taranii de pe marginea drumului, a unei bucati de branza, o paine si doua-trei frigarui. Am adaugat aici si un gratar plus un foisor dar pe astea nu le-am luat acum.

De obicei, se intampla asa: ajungem, deschid poarta mare, parchez, opresc motorul, ma cuprinde linistea, inchid poarta iar in 15 minute adorm. De atat are nevoie creierul meu pentru a sterge sunetul Bucurestiului. De data asta, nu s-a intamplat deloc asa. Am deschis portbagajul pentru a recupera merindele si am observat ceva, sub rachetele de tenis. Era un afis al unei campanii la care am lucrat la sfarsitul anului trecut. L-am luat cu gandul de a-l pune pe foc. Inainte insa, mi-am aruncat o privire si m-a izbit un cuvant ce a devenit o obsesie in ultima vreme: URBAN!!!

Si asa mi-a zburat somnul, caci am inceput sa ma gandesc la sensul celor 5 litere… E o intreaga istorie in spate. Aceasta spune ca nasterea conceptului radical de urban, a fost o tema centrala a avangardei de la inceputul secolului XX, care a invocat modernitatea. Din aceasta cauza poate, azi este extrem de trendy… Daca nu stii ce-i aia cultura urbana, viata urbana, muzica urbana, moda urbana, spatiu urban, urban green si altele de gen – aproape ca nici nu existi.  Si atunci, incep:

Temperatura apartamentului in care locuiesc, e reglata de un termostat. Fac doi pasi, ma urc intr-o masina ce are clima. Parchez in subsolul unei cladiri urbane si moderne cu sistem propriu de ventilatie si temperatura reglata. Daca merg cu metroul, intru iar intr-un mediu cu aerisire controlata. Ajung la magazin si las masina in parcare. Ma grabesc sa intru, e prea frig/cald afara. Sint o vietate ce se misca intr-un sistem de tuburi. Fereastra mea catre lumea reala e televizorul! Oare am innebunit de tot? Gata! De azi, voi inchide acea fereastra si voi deschide alte zeci. Si voi sari mai des prin ele: carti, tablouri, sculpturi, teatru, sali de concert…

Urban life means: clubbing, disco, fake, brand, slut, joint, cars, watch, illegal race? Sau ce imi povestea bunica: plimbari pe Calea Victoriei, bataia cu flori de pe Podul Mogosoaia, cafeaua cu coniac de la Capsa, tramvaiul tras de cai de pe Magheru? Pe prima am gustat-o si mi-a ajuns. Pe a doua nu o pot aduce inapoi. Deci, am pus cheia in contact si am plecat. Urbanul il regasesc in hamac, intre pasari si verde – adica de-adevaratelea. Sau in foisor, uitandu-ma la bloc…notes

Mai exista spatii securizate? Cum fac sa ajung la ele? E indeajuns(a) izolarea intre peretii unei locuinte dintr-un oras? Sau sint si eu doar o parte a anxietatii ori alienarii colective? Inteleg de-adevaratelea cum vine verdele intr-o citadela sau e vorba doar de ecologia noxei? Progresul, avalansa de caramizi, de otel sau de sticla, disparitia periferiilor – toate astea, inseamna urban trend? Eu unul mi-as pune banii pe copilasii care merg la „batalii” de street dance sau pe cei care arunca la cosurile de baschet din curtile scolilor, daca as vrea sa inteleg urbanul asta…

Intrebarea ce inca ma chinuie: oare de cate voci este nevoie pentru a atinge masa critica a unei societati?

Written by Teiucul

Februarie 8, 2009 la 03:18

Publicat în Insemnari Ironice

25 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Cel putin o voce, daca-i sonora. Problema este la urechea societatii, aude vocea? Daca o aude o si baga in seama? Daca o baga in seama intelege mesajul? Daca intelege mesajul se si implica? Daca… Daca…
    Unde-i vocea?!?

    ps
    Am aflat foarte tarziu de acest lucru http://fge.org.ro/2009/conferinta-10-februarie-2009/ si am aflat ca biletele s-au epuizat de acum 2 luni.
    Pot spune ca urechi exista?

    Asterix

    Februarie 8, 2009 at 09:25

  2. Buna dimineata si o duminica placuta! Heheheee, urechi exista la tot pasul, cum ar veni 🙂

    teiucul

    Februarie 8, 2009 at 10:52

  3. Buna ziua si pe aici 🙂
    Urechile care aude ele, urechile..dar care nu face nimic pentru ca nu le intereseaza este peste tot…true… Nu-mi place asta..nu ne place nici unuia, dar deocamdata suportam

    Erminusa

    Februarie 8, 2009 at 11:48

  4. Urban life inseamna si strazi linistite cu case cuminti si parcuri (alea putine ramase) cu aer mai putin rarefiat dimineata cand toata lumea se grabeste stand cu fundul in masina, inseamna si muzee si cafenele cu terase intinse pe trotuarele unor strazi mai putin circulate.
    Desigur ca inseamna, asa cum observam si ieri, cele mai prafuite/pline de noroi trotuare si strazi.

    KingSnake

    Februarie 8, 2009 at 13:23

  5. P.S. Nu se atinge niciodata masa critica a unei multimi in care elementele au o miscare browniana influentata de principiul „eu o sa ma descurc cumva”.

    KingSnake

    Februarie 8, 2009 at 13:24

  6. @Asterix
    Imi pare si mie rau ca nu am stiut de conferinta. Maine, incerc marea cu degetul, poate-poate

    @Serpent – E foarte adevarat ce spui tu. Si eu mi’s fascinat de fotografie, pierdem ore intregi cu aparatul de gat sau cu trepiedul in spate, ratacind aiurea. Insa, cred ca nu e urban life ci – mai degraba – urban escape sau urban accidents 🙂

    teiucul

    Februarie 8, 2009 at 13:40

  7. Buna ziua finule.
    Io am impresia ca de fapt ai vrut sa te lauzi ca stii sa joci tenis, dar iti trebuia o introducere. 😈

    Anestisia

    Februarie 8, 2009 at 15:31

  8. Buna ziua, nasica. Heheheeeee, asa imi place mie, sa ma complic 😆 Altfel, ar fi fost cam scurt articolul, daca recunosteam din prima

    teiucul

    Februarie 8, 2009 at 19:38

  9. Stiam finule, stiam. esti prea modest pentru a te lauda cu ce poti, deh…nu-s multe de spus. 😈

    Anestisia

    Februarie 8, 2009 at 19:47

  10. dupa ce am renuntat la masina,am redescoperit orasul si anotimpurile…viata asta trece prea repede ,sa nu ne oprim din cand in cand, sa privim in jur 😛

    aA

    Februarie 8, 2009 at 20:19

  11. …la modestiile lu Sburlea, de exemplu… 😛

    Anestisia

    Februarie 8, 2009 at 20:20

  12. Papanas, adica ale lui Teiucul, nu?

    Asterix

    Februarie 8, 2009 at 20:29

  13. io am zis, „faca-se voia ta”, aka sa se voteze, nu sa ma botezi. offf…credeam ca numai io inteleg ce vreau.

    Anestisia

    Februarie 8, 2009 at 20:33

  14. Pap A’ Nas mi se pare foarte urban, trendy…

    teiucul

    Februarie 8, 2009 at 20:33

  15. asteapta sa-ti cer parerea, marinimosule! 😆

    Anestisia

    Februarie 8, 2009 at 20:37

  16. Nasica, nu astept ca nu-mi permit. M-au anuntat ca nu am platit facturile si-mi taie netul 😆

    teiucul

    Februarie 8, 2009 at 20:38

  17. ;)) Trimite facturile la mine, sa fiu sigura…ca ramai fara net. 😈

    Anestisia

    Februarie 8, 2009 at 20:42

  18. Nu am facut cu ochiu’ , iti faceam ochi dulci, poate poate…

    Anestisia

    Februarie 8, 2009 at 20:43

  19. Heheheeeeeeeeeee

    teiucul

    Februarie 8, 2009 at 20:45

  20. ma, io v-am spus voua ca as vrea sa am timp sa ma plictisesc!?!?!?

    boly

    Februarie 8, 2009 at 21:27

  21. Nu Boly, n-ai apucat sa zici nimic.

    teiucul

    Februarie 8, 2009 at 21:36

  22. pai uite teiucule si lume voua……as vrea sa am timp sa ma plictisesc in virf de munte , singur, eu, cu mine doar eu …..sa fie frig, iarna, sa ies afara la aer curat sa tai lemne pentru foc sa beau ceai si sa ascult teatru radiofonic…
    si sa ma uite dumnezeu acolo……pin´ m-oi plictisi !

    boly

    Februarie 8, 2009 at 21:54

  23. 🙂

    teiucul

    Februarie 8, 2009 at 22:02

  24. Buna seara oameni buni!
    O saptamana de milioane, sa va intampine!

    Lori

    Februarie 8, 2009 at 22:33

  25. Sa fie asa cum zici, Lori si multam! Daca ar fi si de milioane de euro, ar fi perfect 😉

    teiucul

    Februarie 8, 2009 at 22:41


Lasă un răspuns

